صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

دلیلی برای ممنوعیت صادرات پیاز نیست

 

قائم مقام خانه کشاورز با تاکید بر اینکه دلیلی برای جلوگیری از صادرات پیاز وجود ندارد، گفت: دولت باید پیاز کشاورزان را خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عنایت الله بیابانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون ۳۰۰ هزار تن پیاز در خوزستان تولید شده و دولت باید با خرید آن مانع از متضرر شدن کشاورزان شود.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی یک زنجیره وابسته مدیریتی وجود دارد، اظهارداشت: بی اطلاعی و مافیای مواد غذایی با ایجاد مشکلاتی سبب شده پیاز روی دست کشاورزان بماند.

قائم مقام خانه کشاورز در ساختارکشاورزی کنونی کشاورزان همیشه محتاج هستند و تنها برخی منتفع می شوند، ادامه داد: تنوع محصولات کشاورزی به گونه ای است که مسئولان بخش کشاورزی باید استانداردهای بین المللی را از نظر اقتصادی رصد کنند که از دلایل عدم تحقق این مهم نبود آگاهی و یا سوء نیت مسئولان مربوطه است.

بیابانی افزود: وقتی کشاورز قصد دارد پیاز خود را به بهترین شیوه عرضه کند صادرات ممنوع می شود و بازارهای صادراتی از دست می رود.

وی در ادامه گفت: هم اکنون کشاورزان خوزستانی هر یک کیلوگرم محصول پیاز خود را به زحمت با قیمت یک هزار و ۵۰۰ توما به فروش می رسانند.

قائم مقام خانه کشاورز ضمن اشاره به اینکه عده ای صادرات محصولاتی از جمله پیاز را در بوق و کرنا می کنند به رادیو اقتصاد یادآور شد: در زمان صادرات نیز ممنوعیت صادرات در دستور کار قرار داده می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا