بورسبورس اوراق

افزایش سرمایه دو شرکت فرابورسی در انتظار تایید بازرس قانونی

افزایش سرمایه دو شرکت صنایع بهداشتی ساینا و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت بر روی تارنمای کدال منتشر شد. این دو شرکت هم اکنون در انتظار تایید بازرس قانونی قرار دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   جزئیات افزایش سرمایه دو شرکت ساعتی پیش بر روی تارنمای کدال درج شد. بر این اساس دو شرکت صنایع بهداشتی ساینا و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت جز شرکت‌های بسیاری هستند که در روزهای اخیر به پیگیری و انجام مقدمات عرضه اولیه پرداخته‌اند.

همچنین بخوانید

 شرکت کشاورزی ماکنیزه اصفهان کشت که در بازار دوم فرابورس تحت عنوان «زکشت» معامله می‌شود اعلام کرده است که قصد انجام افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل آورده نقدی سهامداران و و سود انباشته را دارد. این شرکت اعلام کرده است که با توجه به ماده سه دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب  ۱۷ مهرماه ۹۵ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) در نظر دارد تا سرمایه ثبت شده خود را از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد افزایش دهد. مطابق با آنچه که در گزارش توجیهی این شرکت آمده است افزایش سرمایه یاد شده به منظور اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی ترازنامه، تامین بهتر سرمایه در گردش مورد نیاز انجام خواهد شد.  هدف از انجام این تغییرات کنترل بهتر قیمت نهاده‌ها، بهبود نسبت مالکانه و ارتقاء جایگاه شرکت در صنعت کشاورزی و دامپروری، جبران مخارج سرمایه ای انجام شده بابت پروژه افزایش ظرفیت دام مولد و ایجاد شرایط برای ادامه رشد طبیعی گله است.

این افزایش سرمایه هم اکنون در انتظار تایید حسابرس و بازرش قانونی شرکت است و در صورتی که مورد تایید مقام یاد شده قرار گیرد برای نهایی شدن در انتظار موافقت سازمان بورس خواهد بود.

دیگر شرکتی که امروز همانند «زکشت» از تصمیم هیات مدیره برای تغییر در میان سرمایه خبر داد شرکت صنایع بهداشتی ساینا بود. بر اساس اطلاعات مندرج در کدال این شرکت قصد دارد تا سرمایه خود را از میزان ۱۰ میلیارد تومان فعلی به ۱۶ میلیارد تومان افزایش دهد. در صورت انجام این تغییر در ترازنامه شرکت، انجام افزایش سرمایه از طریق سود انباشته خواهد بود. هدف از این افزایش ۶۰ درصدی اصلاح ساختار مالی، رشد سود شرکت توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات مالی در سنوات آتی، کاهش ریسک نقدینگی و کاهش جریان های نقدی خروجی ناشی از تقسیم سود و بازپرداخت وام های کوتاه مدت عنوان شده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا