بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

کسب‌وکارهای اینترنتی مطابق با اطلاعیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در هشت شاخص رتبه‌بندی می‌شوند

 

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام ماموریت‌های خود در حوزه ساماندهی و رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی با هدف فرهنگ‌سازی و کمک به ارتقای کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه مصرف‌کنندگان و خریداران، در گام دوم اجرای رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی، به توسعه شاخص‌های رتبه‌بندی و امتیازدهی در سایر حوزه‌های مرتبط با عملکرد کسب‌وکار از جمله سوابق و وضعیت کنونی پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، در گام اول نحوه تعامل بیش از پنجاه هزار کسب‌وکار با مشتریان در قبال شکایات دریافتی نظارت و امتیازدهی شده و کسب‌وکارها از امتیازهای دریافتی خود مطلع شدند. حال، در گام دوم اجرای طرح مذکور، این مرکز به توسعه شاخص‌های رتبه‌بندی و امتیازدهی در سایر حوزه‌های مرتبط با عملکرد کسب‌وکار از جمله سوابق و وضعیت کنونی پرداخته است.

 

شاخص‌ و هدف رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی

شاخص‌های رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی در هشت عنوان سوابق مسئولیت‌پذیری مالی، سوابق پاسخگویی به شکایات، سوابق تخلف / جرایم کسب‌وکاری، سابقه فعالیت (تجربه)، شفافیت، اندازه بنگاه، وضعیت مدیران و نظام مدیریتی و توانایی مالی در نظر گرفته شده است.

هدف از رتبه‌بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی به شرح زیر است:

  • ایجاد سیستمی خود کنترل در حوزه تعامل کسب‌وکار و مصرف‌کننده
  • هدایت کسب‌وکارها به تعامل بر مبنای معیارهای صحیح عملکرد
  • امتیازبندی و رتبه‌بندی کسب‌وکارها در حوزه میزان پایبندی در ارائه کالا/خدمت بر مبنای شاخص‌های قابل سنجش
  • ارائه معیاری قابل سنجش جهت کمک به مصرف‌کننده در انتخاب صحیح
  • ارائه رویکردی طیفی از سطح قابلیت پایبندی کسب‌وکار به ارائه کالا/خدمت

علاقه‌مندان می‌توانند فایل اطلاعیه گام دوم رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی را از اینجا دانلود کنند. همچنین می‌‌توانید ضمن بررسی این شاخص‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود را به آدرس پست الکترونیکی [email protected] ارسال کنید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا