امور زیربناییراه و ساختمان

زیان هزاران میلیارد تومانی ایران در نبود نظام لجستیک/ آیین‌نامه ستاد ایمنی حمل و نقل برای تصویب به هیئت وزیران می‌رود

آدم‌نژاد با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون تن بار در جاده جابجا می‌شوند گفت: ۳۰ مکان لجستیکی در کشور دیده شده است که می‌توانند به صورت جابجایی بار کمک کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، امروز تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به امضا رسید.

در این مراسم شهرام آ‌دم‌نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سعی شده دراین تفاهم‌نامه اقدامات عملی در نظر گرفته شود که قابلیت اجرا در آینده نه چندان دور را داشته با شد گفت: یکی از مباحث همکاری‌های مشترک بحث فعال‌سازی ستاد ایمنی حمل و نقل کشور است که قرار بر این است در ذیل وزارت راه و شهرسازی شروع به کار کند.

وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی ستاد ایمنی حمل و نقل تا پایان خردادماه نهایی می‌شود و پس از آن برای تصویب به هیئت وزیران ارسال و در صورت تصویب به اجرا درمی‌آید.

آدم‌نژاد با بیان اینکه یکی از مهم‌ـرین اقدامات هوشمندسازی راه‌ها است گفت: تجاری سازی و هوشمندسازی شقوق مختلف حمل و نقل از جمله جاده‌ها، بنادر، شبکه ریلی و حوزه هوایی به مدیریت حمل و نقل کمک خواهد کرد و باید زیرساخت‌ها در این راستا ارتقا پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید به بخش لجستیک اظهار داشت: افزایش ظرفیت‌های لجستیکی می‌تواند در بحث ترانزیت بسیار موثر باشد و می‌تواند جایگاه ترانزیتی ایران را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: برای داشتن لجستیک پایدار و قوی نیاز به زنجیره تامین داریم و باید به زنجیره تامین لجستیک توجه کنیم.

آدم‌نژاد با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون تن بار در جاده جابجا می‌شوند گفت: ۳۰ مکان لجستیکی در کشور دیده شده است که می‌توانند به صورت جابجایی بار کمک کنند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مشترک با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اظهار داشت: یکی از مهمترین همکاری‌های وزارت راه و شهرسازی با این نهاد می‌تواند در بحث تجمیع و یکپارچه‌سازی نظام‌نامه آماری باشد تا یک نظام آماری شفاف و درست را در اختیار داشته باشیم. خواسته شرکت‌های استارت‌آپی‌ها هم این است که در یک مدت زمان کوتاه به آمار شفاف و درست دسترسی داشته باشند.

آدم‌نژاد افزود: در حال حاضر بستری برای ثبت و بررسی واکنش کاربران حمل و نقل در کشور نداریم و این خلا احساس می‌شود و معتقدم باید نیازهای مشتریان و کاربران در یک بستری جمع‌آوری و به آنها پاسخ داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا با بیان اینکه چه اقداماتی برای هوشمندسازی جاده‌ها در دست اقدام است، افزود: فراخوان دو هزار دوربین نظارتی در جاده‌ها انجام شده است. علاوه بر دو اقدام قابل توجه در این حوزه در حال انجام است، معتقدم حمل و نقل باید رقابت‌پذیر باشد تا شرایط آن بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: بحث تجاری‌سازی در حمل و نقل هم بسیار اهمیت دارد و ما هم در رقابت‌پذیر‌کردن و هم تجاری سازی مشکلات متعددی داریم.

آدم‌نژاد با بیا ن اینکه هزاران میلیارد تومان در نبود نظام لجستیک ما زیان می‌دهیم گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری‌های کلانی در ایجاد راه ابریشم بین‌المللی کرده‌اند و ما هم نباید از این ظرفیت غافل باشیم.

وی با اشاره به ارتقای زیرساخت‌ها در بخش حمل و نقل گفت: معتقدم اینترنت اشیاء هم در رابطه با افزایش خدمات شبکه جاده‌ای می‌تواند موثر عمل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یک متولی نمی‌توان برای نظام لجستیک کشور انتخاب کرد گفت: مدیریت لجستیک کشور فرادستگاهی است و مجموعه‌ای از دستگاه‌ها باید در زنجیره تامین آن حضور  داشته باشند.

همچنین اکرمی‌فرد رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در این مراسم با بیان اینکه این نهاد سابقه طولانی در بخش حمل و نقل با معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی داشته است گفت: همکاری‌های بین دستگاه‌ها برای تامین فناوری‌های پیشرفته در جهت نهادسازی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل پیشگام اصلی کشور برای خروج از شرایط بحران و تحریم محسوب می‌شود گفت: به لحاظ موقعیت جغرافیایی کشورمان، حمل و نقل می‌تواند پیشران اقتصاد مقاومتی باشد و می‌توان بسیاری از محدودیت‌ها را از طریق حمل و نقل کاهش داد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا