امور زیربناییراه و ساختمان

راهکار وزارت راه برای حل مشکل حمل و نقلی کارخانه‌های قند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برنامه این وزارتخانه برای حل مشکل کارخانه‌های قند در خصوص عدم انتقال چغندر تولیدی کشاورزان توسط ناوگان حمل‌ونقل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، شهرام آدم‌نژاد در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که اخیرا ناوگان حمل‌ونقل بار (کامیون) از انتقال چغندرقند به کارخانه های تولیدی قند و شکر خودداری می‌کنند، وزارت راه و شهرسازی آیا برنامه‌ای برای حل این مشکل دارد، اظهار کرد:‌  ناوگان حمل‌ونقل بار از جابجایی چغندرقند خودداری نمی‌کنند، با قیمت هایی اعلامی برای حمل موافق نیستند.

وی ادامه داد:‌ باید بتوانیم مقداری عرضه حمل‌ونقل را در این زمینه افزایش دهیم. به عنوان مثال در برخی از شهرهای استن کرمان از حمل چغندر به کارخانه های تولید قند و شکر خودداری می کنند که این بدان معناست با قیمت‌ مورد نظر تولیدکنندگان حاضر به انجام این کار نیستند.

وی بیان  کرد:‌ هزینه‌های حمل ونقل جاده‌ای به خصوص در بخش قطعات بسیار بالاست. هم‌اکنون یک جفت لاستیک میشلن ۱۶ میلیون تومان است و با این قیمت‌ها نمی توان در حوزه جابجایی بار فعالیت زیادی داشت.

همچنین بخوانید

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که باید برای حل این مشکل فکرهای اساسی اندیشیده شود،‌گفت:‌ در حال پیگیری چارچوبی برای پیدا کردن راه‌حل‌هایی جهت برطرف این مشکل هستیم.

آدم‌نژاد یکی از راهکارها را نوسازی ناوگان فرسوده باری اعلام کرد.

چند روز پیش مدیرعامل یکی از کارخانجات تولید قند در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری خواستار چاره اندیشی برای حل مشکل عدم انتقال چغندرقند تولید کشاورزان به کارخانه های تولید قند و شکر شده بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا