خودروصنعت، معدن، تجارت

قطعه ساز و خودروساز با هم هستند

 

رئیس دانشکده و پژو هشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: قطعه ساز و خودروساز با هم هستند و هیچ فرقی با هم ندارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدحسن شجاعی فرد در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: یکی از قطعه سازان ۲۸ درصد سهام یک شرکت خودروسازی را در اختیار دارد بنابراین قطره چکانی قطعات را به خودرو ساز تحویل می دهند که بتوانند هم قطعه و هم خودرو را گران تر بفروشند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بقیه بجای تمرکز روی قیمت گذاری خودرو باید مشکل تولید کشور را درست کنند.

رئیس دانشکده و پژو هشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: بطورکلی با هدف کاهش قیمت خودرو در بازار به خودروساز اجازه دادند درصدی از تولید خود را که بین ۱۰ تا ۲۰ درصد می شود پنج درصد زیر قیمت آزاد در بازار بفروشد.

وی در ادامه افزود: برای مثال اگر قیمت آزاد خودرو در بازار ۵۰ میلیون تومان است خودرو ساز با احتساب پنج درصد زیر قیمت باید ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه کند.

شجاعی فرد اظهارداشت: قیمت فروشی که برای خودرو ساز تعیین شده ۳۷ میلیون تومان است بنابراین خودروسازها با این سیاست اجازه پیدا می کنند ۱۰ میلیون از ۵۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت مورد تعیین به مصرف کننده بفروشند.

وی ضمن اشاره به این جمله که هرگونه فراکسیونی بجزء فراکسیون مصرف کننده در مجلس تشکیل شده است، گفت: خودروساز پنج درصد زیر قیمت بازار که ۴۷ میلیون تومان است خودرو دارد و به روز می تواند بفروشد ولی ۳۷ میلیون تومانی خودرو ندارد، چرا؟

رئیس دانشکده و پژو هشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اینکه خودروساز می توانند درصدی از تولید خود را پنج درصد زیر قیمت آزاد در بازار بفروشند تا قیمت ها کاهش یابد متاسفانه هیچ تاثیری در قیمت بازار نداشته بلکه با شکست مواجه شده است.

وی در ادامه یادآورشد: قیمت پنج درصد حاشیه بازار به شرطی خوب است که خودرو به اندازه کافی در کشور تولید شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا