بین الملل

تثبیت سهام آسیایی پس از سقوط هفته گذشته

در حالی که پس از یک هفته پرتنش بین چین و آمریکا، سرمایه‌گذاران نفس خود را در سینه حبس کرده‌اند، سهام آسیایی تثبیت شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه (۳۰ اردیبهشت ۹۸) و در حالی که پس از یک هفته پرتنش بین چین و آمریکا، سرمایه‌گذاران نفس خود را در سینه حبس کرده‌اند، سهام آسیایی تثبیت شد؛ البته اینکه واشنگتن اعلام کرد در آمریکای شمالی تعرفه‌ها را برمی‌دارد، حال و هوای بازارها را بهتر کرده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از اینکه روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود از ۲۴ ژانویه تا کنون رسید و سقوط هفتگی ۳ درصدی ثبت کرد، امروز توانست ۰.۶ درصد رشد کند که منعکس‌کننده سود متوسط سهام در این منطقه است.

نیکی ژاپن ۰.۳۳ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶۰ درصد بالا آمد.

در استرالیا، پس از پیروزی غافلگیرکننده جناح راست سهام تحت شاخص ای‌اس‌اکس ۱.۶۲ درصد جهش کرد و باعث تقویت بیشتر حال و هوای بازارها شد.

نتایج انتخاباتی در هند هم ارزش سهام را بالا برد. شاخص سهام هند که در بورس سنگاپور لیست شده‌اند، پس از اینکه نتیجه نظرسنجی‌ها نشان داد که نارندرا مودی دوباره به قدرت باز خواهد گشت و حتی این بار اکثریت بیشتری را در مجلس به دست می‌آورد، ۲.۴ درصد جهش کرد.

اما خوش‌بینی محتاطانه امروز نتوانست باعث بازگشت سهام چین شود. شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۵۹ درصد افت کرد و شاخص شرکت‌های برتر چین ۱.۰ درصد سقوط کرد. در هنگ‌کنگ هم شاخص هانگ‌سنگ ۰.۴۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در بازار ارز، یوآن از نرخ برابری ۶.۹ هم ضعیف‌ترین شد، که از لحاظ روانی تأثیر زیادی بر بازارها داشت.

نرخ برابری دلار با ین ژاپن ۰.۱۲ درصد رشد کرد و به ۱۱۰.۲۰ رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا