بورسبورس اوراق

افزایش ۱۶۹ درصدی در سود هر سهم «بپاس»

نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ به ثبت رسید؛

 

بیمه پاسارگاد در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۸۸۷ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ رشد ۱۶۹ درصدی را نشان می دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، بیمه پاسارگاد با سرمایه ۳ هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال، صورت های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

بیمه پاسارگاد در دوره یاد شده، مبلغ ۳ هزار و ۱۵ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۸۸۷ ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۱۶۹ درصد افزایش داشته است.

بیمه پاسارگاد، افزایش ۳۳۸ درصدی سایر درآمدهای غیر بیمه‌ای را از عمده دلایل افزایش سود نسبت به دوره مشابه عنوان کرده است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۲ هزار و ۶۰۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت فرابورسی منظور شد.

بپاس” در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۸۴۱ میلیارد و ۱۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۳۳۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

بر اساس این گزارش، بیمه پاسارگاد در خصوص اهداف و راهبردهای آتی مدیریت در خصوص مبلغ و ترکیب پرتفوی بیمه‌ای خود اعلام کرده است: دستیبابی به تولید حداقل ۳۳ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال در انواع رشته های بیمه های زندگی و غیر زندگی با تاکید بر طراحی و عرضه محصولات جدید بیمه ای و ورود به بازارهای نوین و بهبود روش های عرضه و فروش محصولات از اهداف شرکت برای سال ۱۳۹۸ است. همچنین شرکت به دنبال حفظ و بهبود ترکیب پرتفوی حق بیمه خود به ویژه در بخش توسعه بیمه های زندگی است.

همچنین برآورد “بپاس” از تغییرات هزینه‌های اداری و عمومی و سایر درآمد (هزینه)های عملیاتی در سال ۱۳۹۸، مبلغ ۲ هزار و ۲۸۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است که این رقم ۵۴ درصد بیشتر از عملکرد واقعی سال ۱۳۹۷ است و نسبت آن به پیش بینی حق بیمه سال ۱۳۹۸ معادل ۷ درصد است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا