امور زیربناییراه و ساختمان

واگذاری مساکن دولتی موجود در کلانشهرها به مستأجران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از راه کارهای موثر برای رفع مشکل کمبود مسکن استیجاری، تعیین تکلیف خانه های خالی است، به طور حتم با ساماندهی این مساکن بخش اعظمی از کمبود مسکن در حوزه اجاره حل می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راه کارهای موجود برای کاهش مشکلات بازار مسکن به ویژه ساماندهی بازار اجاره، گفت: در شرایط کنونی راه کارهای بلند مدت مانند تولید انبوه مسکن در کاهش التهابات اثرگذار نیست و در این راستا باید اقدامات و برنامه های کوتاه مدت اجرایی شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من دولت و وزارت راه و شهرسازی باید از ظرفیت ها و امکانات موجود برای رفع نیاز جامعه به مسکن به ویژه در حوزه اجاره استفاده کند، در این صورت بازار مسکن تا زمان تحقق برنامه های بلند مدت به ثبات نسبی می رسد.

همچنین بخوانید

واگذاری مساکن دولتی موجود در کلانشهرها به مستأجران

وی تصریح کرد: یکی از راه کارهای موجود واگذاری برخی از مساکن دولتی موجود در کلانشهرها به مستأجران است که این روش در کاهش مشکلات بازار اجاره اثرگذار است.

تعیین تکلیف خانه های خالی راه کار رفع مشکل کمبود مسکن استیجاری

موسوی بیوکی ادامه داد: یکی دیگر از راه کارهای موثر برای رفع مشکل کمبود مسکن استیجاری، تعیین تکلیف خانه های خالی است، به طور حتم با ساماندهی این مساکن بخش اعظمی از کمبود مسکن در حوزه اجاره حل می شود.

وزارت راه و شهرسازی در جهت ارائه تسهیلات ودیعه به مستأجران اقدام کند

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: همچنین دولت باید سیاست های تشویقی را برای کاهش قیمت ها در حوزه اجاره مسکن تدوین کند، از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی می تواند در جهت ارائه تسهیلات ودیعه به مستأجران اقدام کند، تا اعتبار مربوطه به صورت مستقیم به مالک داده شده و مستأجران اقساط آن را پرداخت کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی در آستانه فصل تابستان و افزایش نقل و انتقالات بازار مسکن قرار داریم، حال دولت و وزارت راه و شهرسازی باید به سرعت چاره ای برای مدیریت بازار و کاهش مشکلات خریداران و مستأجران بیاندیشند./

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا