اقتصاد کلان

تلاش های سازمان یافته ی پشت پرده برای شکست طرح مالیات بر عایدی سرمایه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: برخی این موضوع را مطرح می کنند که زمان مناسبی برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه نیست، حال این سوال مطرح می شود که چه زمانی وقت مناسب برای اجرای این طرح فرا می رسد؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، زهرا سعیدی مبارکه  سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعلام خبری مبنی بر دریافت مالیات از نقل و انتقال ارز، گفت: نمایندگان مجلس طرحی با موضوع مالیات بر عایدی سرمایه تدوین کردند  که کلیات آن در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است که یکی از مواد این طرح تاکید کرده است که دولت پس از تایید این طرح باید تا ۶ ماه زمینه های دلالی کاذب در بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن را کشف کند تا بتوان بر این بازارها نظارت و کنترل داشت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کنترل و نظارت بر بازار ارز و مسکن به دلیل بزرگتر بودن گستره آن از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزود: دولت باید یک همت جدی برای ساماندهی بازار ارز، مسکن و سایر بازارها داشته باشد، چراکه برای سوداگری در این بازارها انگیزه وجود داشته و حقوق مردم در این بازارها تضییع می شود.

همچنین بخوانید

 

افراد بسیاری خواهان شکست طرح مالیات بر عایدی سرمایه هستند

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی فرآیندها برای اخذ مالیات بر عایدی سرمایه شناسایی و موانع اجرای آن برطرف شود، ادامه داد: تمامی دستگاه ها برای اجرای این طرح باید هماهنگ شوند، چراکه افراد بسیاری خواهان شکست طرح مالیات بر عایدی سرمایه هستند تا از این فضا سوءاستفاده کنند.

سعیدی مبارکه تاکید کرد: برخی این موضوع را مطرح می کنند که زمان مناسبی برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه نیست، حال این سوال مطرح می شود که چه زمانی وقت مناسب برای اجرای این طرح فرا می رسد؟، ظاهرا هیچ وقت.

این روزها فاصله طبقاتی زیاد و ثروت برخی افراد روزبه روز بیشتر می شود

وی با بیان اینکه این روزها فاصله طبقاتی زیاد و ثروت برخی افراد روزبه روز بیشتر می شود، افزود: مسئولان شبانه روزی برای کنترل بازارها در تلاش هستند، اما برخی زیرساخت ها باید از لحاظ قانونی و عملی تقویت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: هرچه نمایندگان درباره گرانی قیمت خرید مسکن و اجاره بها و دلالی  کاذب در بازار ارز فریاد بزنند، اما طرح و برنامه ای در این باره وجود نداشته باشد، فریادها هیچ فایده ای ندارد.

می توان از فناوری IT و فضای مجازی برای ساماندهی بازارهای کشور کمک گرفت

وی با بیان اینکه می توان از فناوری IT و فضای مجازی برای ساماندهی بازارهای کشور کمک گرفت، تصریح کرد: هرچند برای تهیه بخشی از کالاهای اساسی وابستگی ارزی وجود دارد، اما منطقی پشت افزایش قیمت ها نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه ها و کمبود نظارت یکی از مشکلات کنونی بازارهای کشور است که اگر هماهنگی و نظارت بیشتر شود می توان با افرادی که عمدی و غیرعمدی بر مردم فشار تحمیل می کنند،  برخورد کرد./

پایان پیام

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا