امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تفاوت نرخ فاحش ماهی از مزرعه تا بازار

 

مدیر عامل اتحادیه آبزیان استان لرستان و تولید کننده ماهی قزل آلا گفت: هم اکنون تفاوت قیمت ماهی بین عرضه در سر مزرعه تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی بسیار فاحش است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  داوود سالاروند در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: آرزوی تولید کنندگان و پرورش دهندگان ماهی قزل آلا اینکه بتوانند محصول خود را به قیمت واقعی بفروشند چرا که هزینه های تولید امروز بیش از قیمت فروش است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: قیمت ماهی قزل آلا در سر مزرعه به ازای هرکیلو حداکثر ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان است در حالیکه این ماهی با یک قیمت بسیار فاحشی به دست مصرف کنندگان نهایی می رسد.

این تولید کننده ماهی قزل آلا گفت: لرستان نخستین استان تولید کننده ماهی قزل آلا در کشور است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن ماهی قزل آلا در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

سالاروند اظهارداشت: قبل از سال ۹۸ یک پنجم تولید ماهی قزل آلای کشور در لرستان تولید می شد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه در اثر وقوع سیل دوازدهم فروردین ماه سال جاری از ۵۶۰ مزرعه استان ۴۱۵ مزرعه ( زیر ساخت ها و ماهی موجود در استخرها ) نابود شد.

این تولید کننده ماهی قزل آلا از مسئولان خواست به داد تولید لرستان برسند چرا که در صورت بی توجهی به این مسئله از پایان تیر ماه سال جاری شاهد موج گرانی ماهی به دلیل کمبود تولیددر استان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به موضوع بیماری VHS اظهارداشت: این بیماری پس از سال ۱۳۹۱ وارد ایران شد و تمامی مزارع کشور را متاثر کرد.

سالاروند گفت: تعداد محدودی از مزارع پرورش ماهی از این بیماری در امان و موفق شدند مولدهای خود را حفظ کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر مولد تکثیر ماهی خیلی کمی در داخل وجود دارد، افزود: متاسفانه به دلیل نبود مدیریت مناسب در زمینه تخم چشم زده و بچه ماهی از سوی سازمان شیلات پرورش دهندگان ماهی امروز با بحران جدی مواجه هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا