امور زیربناییراه و ساختمان

۵درصد بهای بلیت حمل و نقل برون شهری به عنوان عوارض شهرداری اخذ می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اشخاصی که مبادرت به فروش بلیت مسافر در داخل کشور با وسیله نقلیه زمینی و دریایی می کنند مکلف هستند ۵ درصد بهای بلیت را با درج در بلیت به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسین حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: ادامه بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستورکار کمیسیون اقتصادی قرار داشت که براین اساس رییس سازمان امور مالیاتی، عضو شورای شهر تهران و نمایندگان شهرداری ها در این جلسه حضور داشتند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، افزود: براساس یکی از مصوبات کمیسیون اقتصادی، اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری و فروش بلیت مسافر در داخل کشور با وسیله نقلیه زمینی (به استثنای ریلی) و دریایی می کنند مکلف هستند ۵ درصد بهای بلیت را با درج در بلیت و یا قرارداد حسب مورد، به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ و عوارض مذکور مربوط به هر ماه را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبدا سفر واریز کند.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: پرداخت عوارض مذکور پس از موعد مقرر موجب تعلق جریمه ای معادل ۲ درصد به ازاء هر ماه نسبت به مدت تاخیر خواهد بود و اختلاف و استنکاف از پرداخت عوارض موضوع این ماده مشمول ماده ۷۷ قانون شهرداری خواهد بود.

شایان ذکر است که ماده ۷۷ قانون شهرداری می گوید که برخی عوارض همچون عوارض نوسازی، عوارض انواع بنزین و حمل و نقل مسافر در داخل کشور با وسایل زمینی به استثنای ریلی به استناد قانون مربوطه و بعضی دیگر مانند عوارض مشاغل، قطع درخت، صدور پروانه و… بر اساس مصوبات شورای وضع و اخذ می شود، که این نوع عوارض محلی هستند./

پایان پیام

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا