امور زیربناییراه و ساختمان

بوئینگ به وجود خطا در نرم‌افزار شبیه‌ساز مکس ۷۳۷ اذعان کرد

بوئینگ اقرار کرد باید خطای نرم‌افزار شبیه‌ساز در پرواز مکس ۷۳۷ را که برای آموزش خلبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، اصلاح می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، بوئینگ اقرار کرد: باید خطای نرم‌افزار شبیه‌ساز در پرواز مکس ۷۳۷ را که برای آموزش خلبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، اصلاح می کرد. مکس ۷۳۷ طی ۵ ماه دو سقوط مرگبار داشت که جان ۳۴۶ نفر را گرفت.

بوئینگ طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما اصلاحاتی در نرم‌افزار شبیه‌ساز مکس ۷۳۷ انجام داده و اطلاعات اضافی را در اختیار اپراتور های این نرم‌افزار قرار داده‌ایم تا مطمئن شویم تجربه شبیه‌سازی در شرایط متفاوت پرواز قابل اجراست».

این شرکت اشاره‌ای نکرد که اولین‌بار چه زمانی متوجه این مشکل شده است و آیا این اشکال را به اطلاع مقامات رسانده است یا نه.

طبق بیانیه این شرکت، اولین‌باری که بوئینگ قبول کرد خطایی در طراحی این نرم‌افزار وجود دارد، مربوط می‌شد به مکس ۷۳۷.  نرم‌افزار MCAS  این هواپیما مقصر اصلی تراژدی خط هوایی اتیوپی اعلام شد.

این شرکت اعلام کرد: بوئینگ با دقت با سازندگان این نرم‌افزار در مورد تغییرات و بهبودهای آن کار می‌کند تا مطمئن شود آموزش مشتریان مشکلی نداشته باشد.

خطوط هوایی ساوت وست یک مشتری بزرگ مکس  ۷۳۷ است که ۳۴ هواپیما از این ناوگان در اختیار دارد و اعلام کرد انتظار دارد اولین شبیه‌ساز را تا اواخر سال جاری دریافت کند.

این هواپیماها در سراسر جهان زمین‌گیر شده‌اند و منتظر تأیید آمریکا و ناظران بین‌المللی قبل از بازگشت به آسمان هستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا