امور زیربناییراه و ساختمان

لزوم ورود بخش خصوصی به بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:در بخش مسکن نیازی به اعتبار دولتی نداریم در این زمینه باید بخش خصوصی ورود کند که مطمئناً می‌تواند رونق شایانی در حوزه داد و ستد ایجاد کند..

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرج الله رجبی؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص عدم تناسب بین قیمت مسکن و اجاره‌بها در کشور گفت :تا زمانی که تولید مسکن با هدف ایجاد توازن و تعادل بین عرضه و تقاضا نداشته باشیم مطمئناً موفق نخواهیم شد و در تامین بازار مسکن و کنترل قیمت ها به سرانجام نخواهیم رسید.

کمبود عرضه ۱میلیون و۵۰۰ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال اخیر

همچنین بخوانید

وی افزود: ما در سالهای گذشته یعنی از سال ۹۵ تا ۹۷ به ازای هر سال ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از نیاز واقعی مسکن در جامعه عقب بودیم که نشان می دهد طی این سه سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی کمتر از نیاز بازار مسکن عرضه شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش مسکن ما امروز تحرک مناسب را ندارد افزود: در بخش مسکن نیازی به اعتبار دولتی نداریم در این زمینه باید بخش خصوصی ورود کند که مطمئناً می‌تواند رونق شایانی در حوزه داد و ستد ایجاد کند.

رجبی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، وزارت کار می توانند با تعامل بیشتر با یکدیگر سیاست های جدید و مناسبی در حوزه مسکن ایجاد کند که حداقل مردم امیدوار باشند که قیمت مسکن رشد فزاینده و غیر منطقی نخواهد داشت.

رونق بازار مسکن، رونق اقتصاد کشور را در پی دارد

رونق بازار مسکن در شرایط تحریمی فعلی، بهترین روش برای رونق اقتصاد کشور است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این راستا کمیسیون عمران هم باید برای جلوگیری از رکود بازار مسکن و کنترل قیمت‌ها ورود جدی‌تری کند چرا که نباید فراموش کنیم اگر بازار مسکن رونق پیدا کند اشتغالزایی نیز افزایش پیدا کرده که یکی از بهترین روش ها برای رونق اقتصاد کشور در شرایط تحریمی فعلی است.

پایان پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا