امور زیربناییراه و ساختمان

اعمال سیاست‌های مالیاتی راه کار مقابله با دلالان بازار مسکن

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: بهترین راه کار برای مقابله با دلال بازی در بازار مسکن، اعمال سیاست های مالیاتی از جمله مالیات بر عایدی سرمایه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از وضعیت کنونی بازار مسکن، گفت: متأسفانه قیمت مسکن در یک سال اخیر بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و امروز قیمت ها به ویژه نرخ اجاره مسکن روز به روز در حال افزایش است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من آثار منفی بازارهای ارز و طلا هنوز به بازار مسکن نرسیده و این احتمال می رود که قیمت مسکن در ماه های آتی باز تغییر یابد، از این رو در این شرایط دولت باید سیاست کلانی را برای مدیریت بازار مسکن اجرایی کند.

همچنین بخوانید

کشور با انباشت تقاضا برای خرید یا اجاره مسکن رو به رو است

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در حوزه مسکن سازی و تولید انبوه مسکن در کشور، گفت: متأسفانه دولت در سال های اخیر نتوانسته به دستاورد قابل قبولی در عرصه تولید مسکن دست پیدا کند و امروز کشور با انباشت تقاضا برای خرید یا اجاره مسکن رو به رو است.

تشدید رکود بخش ساخت و ساز مسکن در ۶ سال اخیر؛ عملکرد دولت روند عرضه و تقاضا را به هم ریخت

علیرضابیگی ادامه داد: در ۶ سال اخیر عملا فقدان برنامه ریزی مناسب از سوی دولت، موجب رکود در بخش ساخت و ساز مسکن شد، حال با توجه به کاهش عرضه مسکن، شاهد به هم ریختن روند عرضه و تقاضا هستیم و در این میان افراد با تمکن مالی بالا اقدام به معاملات سنگین مسکن می کنند.

دولت به بهانه حمایت از بخش خصوصی از ساماندهی بازار مسکن اجتناب کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: دولت به بهانه حمایت از بخش خصوصی، از ورود به بخش مسکن و مدیریت این حوزه اجتناب کرده و تنها اقدام به اعطای تسهیلات مسکن می کند که این وام ها نیز به علت افزایش قیمت ها، دیگر اثرگذار نیست.

اعمال سیاست های مالیاتی راه کار مقابله با دلالان بازار مسکن

وی با اشاره به فعالیت گسترده دلالان و سودجویان در عرصه بازار مسکن افزود: به نظر من بهترین راه کار برای مقابله با دلال بازی در بازار مسکن، اعمال سیاست های مالیاتی است، از این رو ابتدایی ترین اقدام در این رابطه باید اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن باشد، بنابر  این رویکرد می تواند از خرید و فروش ملک توسط دلالان تا حدودی جلوگیری کند.

ضرورت اعمال مالیات بر خانه های خالی

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: مالیات بر خانه های خالی نیز از دیگر راه کارهای موجود برای رفع نیاز کشور به مسکن و مدیریت این بازار است./

پایان پیام

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا