بانک و بیمهطلا و ارز

موسسات خیریه به مسائل اقتصادی و ارز چه دخلی دارند؟

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: موسسه خیریه با مسائل اقتصادی و ارز بانک مرکزی چه ارتباطی می تواند داشته باشد که ۸ میلیون دلار، ارز دولتی در اختیار یک موسسه خیریه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تخصیص نادرست ارز دولتی در سال ۹۷، گفت: اساس پرداخت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یک تصمیم اشتباه بود، البته تصمیم گیری های شتابزده، بدون برنامه ریزی و بدون ایجاد سازوکار نظارتی بهتر از این نمی شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم اکنون سیاست گذاری اقتصادی کشور در اقتصاد روزمرگی قرار دارد، افزود: در حال حاضر کشور، اقتصاد با برنامه ندارد و با توجه به شرایط پیش آمده در این حوزه تصمیم گیری شده و به این فکر نمی کنند که آیا تصمیمی که برای حل مسئله روزمره در نظر گرفته شده برای فردا کارایی دارد یا خیر.

همچنین بخوانید


عمر متوسط بنگاه های اقتصادی در ایران  نهایتا ۳ سال است

وی با اشاره به اینکه کشور در حوزه اقتصادی استراتژی ندارد، ادامه داد: هیچگاه نباید در برنامه ریزی های اقتصادی برنامه ۵ ساله تدوین شود و باید برنامه های کوتاه مدت ۶ ماهه، یک ساله و حداکثر ۳ ساله وجود داشته باشد چراکه عمر متوسط بنگاه های اقتصادی که در ایران شکل می گیرد از صفر تا ۱۰۰ آن به دلیل بحران های اقتصادی، سیاسی و شتابزدگی در تصمیم گیری ها نهایتا ۳ سال است، بنابراین برنامه ریزی ۵ ساله دردی از اقتصاد کشور دوا نمی کند.

آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه هم اکنون هیچ نظارتی بر تدوین و اجرای برنامه های توسعه کشور وجود ندارد، تاکید کرد: زمانی که تنها ۳۰ درصد برنامه توسعه قبلی اجرایی شده است برنامه بعدی نباید تصویب شود و باید ابتدا یک برنامه را به نتیجه رساند و سپس برنامه بعدی را تصویب کرد.

تعدد و تداخل برنامه ها سبب بروز مشکلاتی در اقتصاد کشور شده است

وی با تاکید بر اینکه تعدد و تداخل برنامه ها سبب بروز مشکلاتی در اقتصاد کشور شده است، افزود: افرادی وجود دارند که از این خلاهای موجود در تصمیم گیری و قانونی استفاده می کنند و ضرر و زیان فراوانی را به اقتصاد کشور وارد می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به انتشار اسامی شرکت هایی که ارز دولتی دریافت کرده اند، ادامه داد: موسسه خیریه با مسائل اقتصادی و ارز بانک مرکزی چه ارتباطی می تواند داشته باشد که ۸ میلیون دلار، ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیار یک موسسه خیریه قرار گرفته است.

تخصیص ارز  دولتی به نهادهای بی ربط نتیجه  بی مدیریتی مدیران نالایق است

وی با بیان اینکه شایسته سالاری در انتخاب مدیران کمترین درصد را دارد، تصریح کرد: تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نهادهای بی ربط و اتفاقات اینچنینی نتیجه عدم مدیریت و وجود مدیران نالایقی است که با شتابزدگی در تصمیمات چنین موضوعاتی در کشور رقم می زدند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، همچنین در پایان از بررسی تحقیق و تفحص از تخصیص ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی توسط بانک مرکزی، در نشست این هفته کمیسیون متبوعش خبر داد./

پایان پیام

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا