امور زیربناییراه و ساختمان

ایجاد کمیته ملی تعیین افزایش نرخ اجاره بها

 

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از شکل گیری کمیته ملی تعیین افزایش نرخ اجاره بها در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عباس فرهادیه در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: پس از عید نوروز جو بازار اجاره بها دچار التهاب شد که با تدبیر «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و همینطور «مازیار حسینی» معاون مسکن و ساختمان، دفتر برنامه ریزی واقتصاد مسکن وزارتخانه مامور شد راهکارهای کاهش التهاب در این بازار را دنبال کند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: یکی از راهکارهایی که مجموعه با تبادل نظر نخبگان بخش اعم از دولتی و خصوصی به نتیجه رسید این بود که کمیته ملی تعیین افزایش نرخ اجاره بها تشکیل شود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ارکان کمیته مشخص شده و دریافت مجوز قانونی فعالیت این کمیته نیز از سوی هیئت دولت در حال انجام است.

وی در ادامه اظهارامیدواری کرد که کمیته مزبور به سرعت هرچه تمامتر شکل گیرد و قبل از فصل نقل و انتقالات و اجاره بتواند نرخ شاخص افزایش اجاره بها را برای کشور اعلام تا مبنای برای معامله بین موجران و مستاجران باشد.

فرهادیه به رادیو اقتصاد افزود: کمیته ملی تعیین افزایش نرخ اجاره بها همه جانبه نگر است یعنی منافع موجران و مستاجران را لحاظ خواهد کرد.

وی یادآورشد: ناگفته نماند دولت و وزارت راه و شهرسازی بنایی بر ورود به حوزه نرخ اجاره بها را ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا