صنعت، معدن، تجارت

شرکت خودروسازی فورد آمریکا ۷ هزار نفر را اخراج می‌کند

شرکت خودروسازی فورد آمریکا اعلام کرد: این شرکت قرار است ۱۰ درصد از نیروی کار خود یعنی ۷ هزار نفر را تعدیل کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صداوسیما، شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: مسئولان شرکت خودروسازی فورد در آمریکا اعلام کردند برای کاهش هزینه‌های خود، برنامه‌های جدیدی را به اجرا خواهند گذاشت. یکی از این برنامه‌ها کاهش ۱۰ درصدی نیروی حقوق بگیر این شرکت در سراسر جهان است. این رقم معادل ۷ هزار نیروی شاغل خواهد بود.

این برنامه تا پایان ماه اوت امسال اجرا می‌شود. دفتر مرکزی شرکت فورد در شهر دربورن ایالت میشیگان آمریکا قرار دارد. ۲۴۰۰ نفر از این ۷ هزار نفری که از کار بیکار می‌شوند از کارکنان فورد هستند که در آمریکا مشغول به کار هستند. بخش اعظم این کاهش نیروهای فورد در کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی، چین و آمریکای شمالی و جنوبی خواهند بود.

مسئولان فورد امیدوارند با اجرای این طرح، سالانه ۶۰۰ میلیون دلار در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. افرادی که اخراج می‌شوند از کارگران کارخانه‌های فورد نیستند و از کارمندان اداری و مدیران این شرکت خودروسازی هستند. فورد به دنبال سرمایه گذاری بیشتر روی خودروهای برقی است. شرکت فورد حدود ۷۰ هزار نیروی شاغل در کشورهای مختلف جهان دارد. باید توجه داشت که چندی پیش هم شرکت خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد ۵ کارخانه خود را در آمریکای شمالی تعطیل می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا