بانک و بیمهطلا و ارز

تشدید نگرانی فعالان اقتصادی با بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره سرعت بازگشت ارز صادراتی

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی برخی نگرانی‌های فعالان اقتصادی در حوزه صادرات را بیشتر کرد بنابراین نباید این بخشنامه سرعت بازگشت ارز حاصل از صادرات را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، محمد لاهوتی امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: طی ماه گذشته هجمه‌های زیادی علیه صادرکنندگان وجود داشت که علت آن ارائه آمار غیرواقعی بازگشت ارز حاصل از صادرات بود که توسط یکی از مسئولین در رسانه‌ها منتشر شد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت: این اتفاق در شرایطی بود که روز به روز درآمدهای نفتی دولت کاهش می‌یابد و ارزش ارز صادراتی فعالان حوزه صادرات دو چندان می‌شود.

لاهوتی گفت: ضمن اینکه از این مسئله گله‌مند هستیم، اما خوشحالیم که ریاست بانک مرکزی با اعلام آمار ۱۸.۷ میلیارد دلار که حدود ۶۰ درصد صادرات غیرنفتی را تشکیل می‌دهد میزان بازگشت ارز صادراتی را اعلام کرد و خط بطلانی به مسائل مطرح شده کشید.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: اما متأسفانه علیرغم تلاش‌هایی که کمیته عرضه اتاق ایران طی ۴ ماه گذشته کشیده بود و جلسه اخیر فعالان اقتصادی با ریاست کل بانک مرکزی شاهد بخشنامه جدیدی برای نحوه بازگشت ارز صادراتی در سال ۹۸ بودیم.

وی گفت: بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی برخی نگرانی‌های فعالان اقتصادی در حوزه صادرات را بیشتر کرد بنابراین نباید این بخشنامه سرعت بازگشت ارز حاصل از صادرات را کاهش دهد.

لاهوتی اظهار داشت: بانک مرکزی نباید مسیر بازگشت ارز را برای صادرکنندگان کانالیزه کند بلکه باید از ابزار مهم واردات در مقابل صادرات بیشترین بهره را ببرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا