بورسبورس اوراق

بازار سرمایه، بازار بی رقیب

شمس در گفتگو با سنا مطرح کرد؛

 

مدیرعامل سرمایه گذاری دانایان پارس، بازار سرمایه را در میان مدت و بلند مدت بازاری بی رقیب توصیف کرد و گفت: این بازار از بسیاری از جهات برای سرمایه گذاران نسبت به دیگر بازارها امن تر است .

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شهاب الدین شمس  با بیان اینکه بازارهای موازی هرکدام ریسک های مخصوص به خود را دارند، اظهار داشت:بازار سرمایه قادر است ظرفیت های کسب بازده را به صورت روشن تری بازتاب دهد و به نظر می رسد آن بازدهی که از بازار سرمایه به دست می آید، در بازارهای دیگر به سادگی به دست نیاید .

 وی با اشاره به فصل برگزاری مجامع سالانه شرکت ها گفت: فصل مجامع امسال با گزارش های نسبتا خوب شرکت ها همراه شده است و به نظر می رسد شرکت ها، به ویژه شرکت هایی که محصولاتی با قیمت های وابسته به دلار دارند،  با توجه به تداوم وضعیت تولید و فروش با نرخ های جدید، بتوانند در گزارش های خود، پیش بینی سود خوبی داشته باشند .

شمس در پاسخ به سوالی در خصوص تقسیم سود در مجامع و تاثیر آن بر شرکت ها و سهامداران گفت: تقسیم سود، تابع عوامل زیادی است و باید دید که آیا شرکت ها نیاز به طرح توسعه ای یا نقدینگی و سرمایه گذاری جدید دارند یا خیر؛ اما به طور کلی می توان گفت از آنجا که تقریبا بزرگترین شرکت های کشور در بورس فعال هستند، شاید افرادی که پول خود را در قالب DPS  دریافت می کنند، نتوانند به راحتی در محل ها یا فرآیندهای تولید بهتری سرمایه گذاری کنند .

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به نظر می رسد ، عدم تقسیم سود و نگهداری سود به نیت توسعه فعالیت ها در شرکت های سودده در ذات خود بد نباشد، ولی از نظر تئوریک میزان تقسیم سود، تاثیر خاصی بر بازدهی شرکت ندارد .

مدیرعامل سرمایه گذاری دانایان پارس در عین حال افزود: شرکت هایی که انتظارات سهامداران خود را برآورده و سود قابل قبولی را توزیع می کنند، سیگنال خوبی هم به سهامدار می دهند مبنی بر اینکه شرکت،  مشکل نقدینگی ندارند و می توانند به راحتی توزیع سود کنند .

 شمس پیش بینی کرد که فصل مجامع امسال از منظر عمکرد و گزارش ها، فصلی با خبرهای خوب باشد .

وی همچنین درمورد روند حرکتی کامودیتی ها در سال جاری میلادی گفت: کامودیتی ها هرکدام رفتار فصلی خاص خود را دارند. ضمن اینکه جنگ تجاری امریکا و چین هم ادامه دارد و هرچه به انتخابات امریکا نزدیک شویم، باید ابهامات برطرف و این موضوع به طور روشن تر تعیین تکلیف شود .

مدیرعامل سرمایه گذاری دانایان پارس افزود: فعالان در این بخش درصورتی که بتوانند خط فروش خود را حفظ کنند ، با همین نرخ های فعلی هم به نظر می رسد گزارش های خوبی داشته باشند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا