خودروصنعت، معدن، تجارتصوت

مدیریت نادرست عامل التهاب بازار خودرو

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تعادل در عرضه و تقاضا و مدیریت نادرست از جمله مسائلی که سبب شده بازار خودرو دچار التهاب و نوسان شدید شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عبدالله رضیان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: فعالیت شورای رقابت بیش از یک سال تعطیل بوده و سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم نتوانسته بازار خودرو را مدیریت کند این مسائل سبب ایجاد التهاب و نوسان شدید در بازار خودرو شده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین با اعلام این مطلب که تنها پنج تا هفت درصد از بازار خودرو در اختیار خودروسازان است، اظهارداشت: همین میزان نیز می تواند در قیمت های بعدی بازار اثرگذار باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای کنترل بازار خودرو به یک مرجع قانونی نظارت نیاز بوده و در این راستا شورای رقابت می تواند در کنترل و نظارت بر بازار نقش موثری ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه در دنیا قیمت گذاری در حوزه خودرو وجود ندارد و فضای بازار رقابتی است، گفت: در شرایط تحریمی با ممنوعیت واردات خودروسازان داخلی باید نیاز بازار را تامین کنند اما متاسفانه نمی توانند به این مهم جامه عمل بپوشانند.

رضیان با بیان اینکه در چنینی وضعیتی باید از مصرف کنندگان حمایت شود، افزود: قبل از تحریم ها طبق قراردادهای مشترک تولید خودروهایی با کیفیت صورت گرفت اما با اعمال تحریم ها امکان تولید خودرو باکیفیت بالا غیرممکن شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید نیاز بازار تامین شود به رادیو اقتصاد یادآور شد: در صورت داشتن اجازه واردات خودروهای هیبریدی و برقی با حذف عوارض گمرکی خودروهای مزبور می توان ضمن کنترل بازار شرایط زیست محیطی و مصرف بنزین را مدیریت کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا