صنعت، معدن، تجارت

وضعیت قیمت کالاها همانند گوشت در بازار عادی شد

رییس کل گمرک ایران، گفت: از زمانی که بخش خصوصی با ارز نیمایی کالا وارد می کند وضعیت قیمت کالاها همانند گوشت در بازار عادی شده و دیگر مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی میراشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعلام خبری مبنی بر دپوی گوشت در گمرکات کشور،گفت: از زمانی که بخش خصوصی با ارز نیمایی کالا وارد می کند وضعیت کالاها همانند گوشت در بازار عادی شده و دیگر مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد.

رییس کل گمرک کشور، افزود: همیشه میزان بالایی کالا در اماکن غیرگمرکی یا گمرکی کشور وجود دارد، اما در حال حاضر شرایط به گونه ای است که کالایی وارد ایران شده و پس از اظهار اسناد، ترخیص و کالایی جایگزین آن می شود.

همچنین بخوانید

میانگین ترخیص کالاهای اساسی ۲ روز است

وی با بیان اینکه هیچ کالایی در گمرک وجود ندارد که ترخیص آن طولانی شده باشد، ادامه داد: میانگین ترخیص کالاهای اساسی که عمدتا کالاهایی یکنواخت هستند از زمان اظهار تا آغاز فرآیند شروع خروج بین یک تا ۲ روز است و تنها کالاهایی که ثبت سفارش آن صورت نگرفته عملیات ترخیص آن آغاز نمی شود و سامانه اجازه اظهار به آن نمی دهد.

میراشرفی با بیان اینکه مناطق آزاد و مناطق ویژه خارج از قلمروی گمرکی هستند، تاکید کرد: این بدان معناست که هر کالایی می تواند وارد آن شود حتی کالاهایی که از قلمرو کشور ترانزیت می شوند به این اماکن وارد می شود و نیازی به ثبت سفارش ندارند.

برنج کالایی فصلی است و صرفه قاچاق ندارد

وی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر قاچاق کانتینری برخی کالاها به داخل و یا خارج از کشور، افزود: زمانی که این همه سخت گیری توسط سازمان های متعدد و متکثر از بنادر تا مناطق ویژه تا گمرک و سایر نهادهای نظارتی وجود دارد آیا شخصی می تواند از این همه مانع عبور کرده و کانتینری کالا وارد کند در حالی که شاید سایر مفرها و مجاری ها برای این اقدام راحت تر باشد؟.

رییس کل گمرک کشور با بیان اینکه برنج کالایی فصلی است که صرفه قاچاق ندارد، تصریح کرد: ایران سالانه به ورود حدود یک میلیون تن برنج نیاز دارد و همیشه برای واردات آن مشوق وجود داشته و انگیزه ای برای قاچاق آن وجود ندارد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا