ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کاهش قیمت موبایل با ترخیص ۶۰۰ هزار گوشی‌ موجود در گمرک

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ترخیص ۶۰۰ هزار گوشی‌ موجود در گمرک می‌تواند باعث کاهش قیمت گوشی همراه در بازار شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر ۶۰۰ هزار گوشی همراه موجود در گمرک، گفت: ترخیص این گوشی‌ها می‌تواند باعث کاهش قیمت گوشی همراه در بازار شود چراکه در حال حاضر عرضه این کالا کم است و با توجه به حجم تقاضا می توان یکی از دلایل گرانی گوشی همراه در ماه‌های اخیر را کمبود گوشی در بازار برشمرد.

معلوم نیست گوشی‌های توقیفی مانده در گمرک باید با چه رقمی از گمرک ترخیص شود‌

همچنین بخوانید

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: گوشی‌های توقیفی مانده در گمرک هم هنوز تعیین تکلیف نشده است و مشخص نیست با چه راه‌حلی باید روانه بازار شود، ‌چراکه  این گوشی‌ها با ارز دولتی از سوی وارد‌کننده رسمی وارد شده است و در حال حاضر دلار بالا رفته است معلوم نیست که باید با چه رقمی از گمرک ترخیص شود‌؟!

ضرورت تعیین تکلیف گوشی‌های همراه ضبط شده توسط تعزیرات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از محموله‌های گوشی همراه نیز به دلیل تخلف توسط سازمان تعزیرات ضبط شده است که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی اظهار کرد: در صورتی که گوشی‌های مانده در گمرک تعیین تکلیف نشود پس از مدتی قابلیت استفاده ندارند چراکه از یک سو مدل آنها قدیمی شده و با اپلیکیشن‌های جدید همخوانی ندارند از سوی دیگر ممکن است شرایط نگه داری آنها مطلوب نباشد در نتیجه کارآیی خود را از دست دهند.

سرمایه بسیاری برای واردت ۶۰۰ هزار گوشی‌های همراه‌ هزینه شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: برای واردت این گوشی‌های همراه سرمایه بسیاری هزینه شده است که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف و روانه بازار شود تا بتواند بخشی از نیاز کشور را پوشش دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه ممکن است ترخیص گوشی های انبار شده در گمرک براساس ارز آزاد باشد اما می توان با افزایش عرضه تا حدودی قیمت گوشی را در بازار کاهش داد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا