انرژی

عقب‌گرد نفت در واکنش به وعده سعودی‌ها

قیمت نفت روز چهارشنبه پس از انتشار آماری که رشد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و همچنین تحت تاثیر وعده عربستان سعودی برای متعادل نگه داشتن بازارها، کاهش پیدا کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۸ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۸۰ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه ۲۱ سنت افزایش قیمت پیدا کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۸ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۶۲.۵۵ دلار در هر بشکه رسید.

مؤسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۲.۴ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۸۰.۲ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۵۹۹ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. آمار رسمی تولید و ذخایر بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

از سوی دیگر عربستان سعودی اعلام کرد به حفظ ثبات و تعادل بازار متعهد مانده است. عربستان سعودی به همراه روسیه از سردمداران توافق کاهش عرضه میان کشورهای اوپک و غیراوپک هستند که دور جدید آن با هدف کاهش مازاد ذخایر جهانی از ژانویه آغاز شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک امریکا مریل لینچ در گزارشی اعلام کرد به دلیل این توافق کاهش، تولید نفت اوپک و متحدانش در فاصله نوامبر ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۱۹ به میزان ۲.۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد و این امر کمک کرد قیمت نفت برنت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بیش از یک سوم رشد کند. با این حال بخشی از این کاهش تولید با کندی رشد تقاضای جهانی برای نفت که ناشی از تنش‌های تجاری بود جبران شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا