خودروصنعت، معدن، تجارت

یک هزار و ۴۹۵دستگاه خودرو از گمرک‌های شهید باهنر، رجایی و بندرلنگه ترخیص شدند

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس از ترخیص یک هزار و ۴۹۵ دستگاه خودرو از گمرک‌های شهید باهنر، رجایی و بندر لنگه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به وضعیت خودروهای بلاتکلیف موجود در گمرک‌های شهید باهنر، رجایی و بندر لنگه، گفت: یک هزار و ۱۹۸دستگاه خودرو از زمان ابلاغ بخشنامه ترخیص، از بندر شهید باهنر ترخیص و خارج شدند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲هزار و ۶۲دستگاه خودرو در بندر شهید باهنر موجود است که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

۲۴۳ دستگاه خودرو از بندر شهید رجایی از زمان ابلاغ بخش نامه ترخیص شدند

وی اظهار کرد: ۲۴۳ دستگاه خودرو از بندر شهید رجایی از زمان ابلاغ بخش نامه خارج شدند و ۹۱ دستگاه در جریان ترخیص هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در بندر لنگه ۵۴ دستگاه از زمان ابلاغ بخشنامه ترخیص شدند و ۱۲ دستگاه نیز در مرحله ترخیص هستند.

ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر خودروها رسوب شده موجود در گمرک

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف سریعتر خودروهای موجود در گمرک، تصریح کرد: اگرچه ترخیص این خودروها تاثیر چندانی در ساماندهی بازار و کاهش قیمت‌ها ندارد اما این خودروها سرمایه مردم هستند و باید هرچه سریعتر وضعیت آنها تعیین تکلیف شوند.

ساماندهی بازار با عرضه بیشتر خودرو محقق می‌شود

مرادی ادامه داد: برای ساماندهی بازار و کاهش قیمت ها خودروسازان باید از یک سو کیفیت تولیدات را افزایش دهند تا به استاندارد جهانی برسند و از سوی دیگر با عرضه بیشتر قیمت ها را کاهش دهند.

مردم مایلند واردات خودرو آزاد شود

وی با بیان اینکه باید به مردم حق انتخاب داده شود، گفت: از آنجا که خودروهای داخلی کیفیت پایین و قیمت بالایی دارد مردم مایلند واردات خودرو آزاد شود تا بتوانند از خودروی استاندارد و باکیفیت استفاده کنند. در حال حاضر خودروسازان پول های کلانی از مردم در یافت می‌کنند اما محصول بی‌کیفیت تحویل می‌دهند. /

پایان پیام

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا