بورسبورس اوراق

«لوتوس» به دنبال انجام افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده

شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان که با نماد «لوتوس» در بورس تهران معامله می‌شود در نظر دارد تا سرمایه خود را از ۵۰۰ میلیارد تومان فعلی به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  در ساعات پایانی روز گذشته پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه برای شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان بر روی تارنمای کدال قرار گرفت. این شرکت در نظر دارد تا میزان سرمایه این شرکت را از مقدار ۵۰۰ میلیارد تومان فعلی به هزار میلیارد تومان افزایش دهد. «لوتوس» اعلام کرده که با عنایت به ماده سه دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۷ مهرماه ۱۳۹۵ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) مدارک و مستندات این افزایش سرمایه را به حسابرس و بازرش قانونی شرکت ارسال کرده است.

بر این اساس پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با هدف بهبود ساختار مالی و توسعه فعالیت‌های شرکتو از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام شده است. این شرکت  که موضوع اصلی فعالیت آن پذیره نویسی، تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرصه های ثانویه در حد امکانات مالی خود یا از طریق تشکیل سندیکا با سایر نهادهای مشابه اشخاص حقوقی واجد شرایط است در نظر دارد تا با انجام افزایش سرمایه به اهداف زیر را محقق کند:

 تقویت توان مالی و عملیاتی شرکت

توسعه فعالیت شرکتهای تأمین سرمایه به ویژه در حوزه انتشار انواع اوراق بدهی و اوراق سرمایه ای مستلزم تقویت کفایت سرمایه این دسته از شرکتها می باشد. شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با توجه به راهبردهای توسعهای خود در سالهای گذشته و تعهد به استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود در شرکت، بخش عمده ای از ظرفیت کفایت سرمایه خود را به منظور انتشار اوراق به کار گرفته است، در صورت عدم انجام افزایش سرمایه، در عمل امکان پذیرش تعهدات جدید و توسعه فعالیت برای شرکت فراهم نخواهد بود، بنابراین به منظور حفظ روند رو به رشد شرکت و تأمین منافع سهامداران و کلیه ذی نفعان، انجام افزایش سرمایه ضروری به نظر می رسد.

کسب و حفظ جایگاه مطلوب در میان شرکتهای تأمین سرمایه

 شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در فعالیت خود توانسته است عملکرد خوبی را در بین شرکتهای تأمین سرمایه فعال در بازار سرمایه کشور به جا گذارد. همان گونه که بازاریابی مناسب و جذب مشتریان واجد شرایط حائز اهمیت است، بهره مندی از پشتوانه مالی کافی (شامل سرمایه در گردش و سرمایه گذاری کافی سرمایه گذاران در سرمایه شرکت ) نیز برای پذیرش مسئولیت های تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق توسط شرکتهای تأمین سرمایه دارای اهمیت به سزایی است. تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی انواع اوراق بهادار منتشره توسط ناشران، اصلی ترین منابع سودآوری شرکت و کسب بازدهی مناسب برای سهامداران محترم قلمداد می شود. بنابراین رقابت با سایر شرکت های تأمین سرمایه مستلزم در اختیار داشتن سرمایه کافی است.

تأمین مالی پروژه های کلان اقتصادی

 با توجه به عملکرد و سابقه این شرکت همواره درخواستهای تأمین مالی خوبی با ارقام قابل ملاحظه در سبد پیشنهادات شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان وجود دارند. قبولی پذیرش سمت در قراردادهای تأمین مالی بزرگ، منوط به تأمین سرمایه متناسب با مشارکت از طریق تشکیل سندیکا با سایر شرکتهای تأمین سرمایه امکانپذیر خواهد بود، در این خصوص با توجه به تعهدات فعلی شرکت و امکانات جذب تقاضای بیشتر و لزوم استفاده از ظرفیت های موجود بازار، افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت را توجیه می‌کند.

گفتنی، این شرکت در بازار دوم بورس تهران معامله می‌شود هم اکنون قیمتی ۲۱۴ تومان دارد و در محدوده مثبت تابلو معامله می‌شود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا