امور زیربناییراه و ساختمان

شیوه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی/جریمه ۳۰ هزار تومانی برای رانندگانی که عوارضی را پرداخت نکنند

معاون وزیر راه وشهرسازی با تشریح راه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی،گفت: رانندگانی که نسبت به پرداخت عوارضی اقدام نکنند به زودی جریمه می‌شوند.

همچنین بخوانید

امیر امینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا  با بیان اینکه طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از بامداد بیست و هشتم اسفند ۹۷ در چهار مسیر آزادراهی تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان اجرایی شد، گفت: به زودی رانندگانی که بدون پرداخت عوارض از این آزادراه‌ها عبور کرده‌اند، جریمه خواهند شد.

وی درباره استعلام و پرداخت عوارض پرداخت نشده جاده‌ای با اپلیکیشن و کد دستوری، اظهار داشت: برای پرداخت عوارض جاده‌ای روش‌های مختلفی برای مالکان خودرو در نظر گرفته شده است تا پس از استعلام عوارض پرداخت نشده آزاد راه، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اطلاع‌رسانی شده است اما مالکان خودرو، برای اطلاع کامل از این روش‌ها می‌توانند به وب‌گاه آنی رو (aaniro.com) مراجعه کنند.  یکی از روش‌های استعلام بدهی و پرداخت عوارض آزادراهی، استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که در همین وب‌سایت معرفی شده‌اند.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، روش دیگر، استفاده از کد دستوری*۷۲۰*۸# از طریق تلفن همراه است. کاربران تمام اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور با استفاده از این کد دستوری می‌توانند علاوه بر استعلام بدهی خود، عوارض آزادراهی‌شان را پرداخت کنند.

مالکان خودرو  می‌توانند برای پرداخت عوارضی از تگ‌هایی از بانک عامل تهیه شده استفاده کنند و آن تگ باید بر روی خودرو نصب شود. با استفاده از این تگ‌ها، اگر حساب بانکی مسکن داشته باشید، عوارض آزادراهی از اعتباری که برای آن در نظر گرفته‌اید، پرداخت خواهد شد.

رانندگانی که پیامک حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های ملت، سامان، انصار و شهر بدهی خود را پرداخت کنید. اگر مالک خودرویی شناسه پرداخت ندارد، با مراجعه به وب‌سایت سامانه‌ پرداخت بدون توقف این شناسه را دریافت کند.

روش دیگر پرداخت عوارض این است که با رضایت رسمی و موافقت برداشت از حساب، برای هر بار تردد در آزادراه‌ها، مبلغ عوارض به‌صورت خودکار از حساب بانکی اعلام‌شده کسر خواهد شد. در حال حاضر اگر در بانک‌های ملت، سپه، اقتصاد نوین، انصار، شهر، ایران‌زمین، دی، پست بانک و سرمایه حساب دارید، امکان استفاده از این روش وجود دارد.

وزارت راه وشهرسازی به رانندگان و مالکان خودرویی که در سال جدید از مسیرهای آزادراهی تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان عبور کرده‌اند، توصیه می کند که هرچه سریع‌تر عوارض آزادراهی‌شان را پرداخت کنند. در غیر این‌صورت رانندگان منتظر دریافت پیامک جریمه سی هزار تومانی باشند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا