امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اعطا کد ۱۸ رقمی کاهش بقایای سموم محصولات کشاورزی به مزارع تهران

تهران- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اعطا کد ۱۸ رقمی کاهش بقایای سموم محصولات کشاورزی به مزارع و میادین میوه و تره بار استان تهران خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، کریم ذوالفقاری بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه سلامت و امنیت غذایی استان تهران طی سخنانی گفت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات دامی، زراعی و باغی کشور، ۱۲ درصد شیرخام و ۱۷ درصد تخم‌مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود و متولی رعایت بهداشت محصولات دامی و پروتئینی سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و متولی رعایت بهداشت محصولات زراعی سازمان حفظ نباتات و وزارت بهداشت و درمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: اجرای مصوبه شورای سلامت در زمینه ارتقا سلامت ۸ محصول پرمصرف را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم.

وی از اقدامات انجام شده برای کاهش بقایای سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی گزارشی ارائه کرد و گفت: نمونه‌برداری از مزارع و میادین جهت اعطای کد ۱۸ رقمی به محصولات در حال انجام است، که این کد در ۲۲ کشور دنیا از مقبولیت برخوردار است و با هدف صادرات‌محور کردن تولیدات اجرایی می‌شود و از اردیبهشت‌ماه ۹۷ اعطای گواهی بهداشت به محصولات شروع شده تا محصولات گواهی شده وارد بازار شود که بقایای سموم آن از حد مجاز پایین‌تر باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا