صنعت، معدن، تجارت

مدیریت بازار دست «مافیا» است/ قوه قضائیه با قاچاقچی و محتکر برخورد «رعب‌آور» کند

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس، با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی در کشور علی‌رغم تخصیص ارز دولتی به این کالاها، مدیریت بازار را در اختیار «مافیایی» در واردات و صادرات دانست و خواستار برخورد محکم با قاچاقچیان و محتکران دانه‌درشت از سوی قوه قضائیه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، محمدرضا منصوری  با اشاره به چرایی گران شدن کالاهای اساسی در بازار علی‌رغم تخصیص ارز دولتی، اظهار کرد: متاسفانه آنچه به نظر می‌رسد این است که مدیریت بازار در اختیار مافیایی است که در صادرات و واردات نیز دست دارند و در موارد مختلف شاهد دخالت‌های آن‌ها در بازار و گران شدن کالاهای اساسی حتی علی‌رغم تخصیص ارز دولتی هستیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: این اتفاق در شرایطی در حال وقوع است که اراده جدی برای برخورد با فساد وجود ندارد و از همین رو لازم است سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه، به صورت جدی‌تر با مفاسد اقتصادی و کسانی که بازار را تحت الشعاع قرار می‌دهند، برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید در شرایط امروز کشور، برخورد قضائی محکم‌تری با قاچاقچیان کالا و محتکران صورت گیرد چراکه برخورد جدی و محکم با چند قاچاقچی و محتکر دانه‌درشت، باعث می‌شود تا هزینه چنین اقداماتی بالا رود و رعب و وحشت از برخوردهای قانونی در دل متخلفان و مجرمان شکل بگیرد.

همچنین بخوانید

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا