صنعتصنعت، معدن، تجارت

افزایش ۶۰ هزار تنی تولید فولاد اسفراین

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین گفت : با اجرای کامل این طرح ۱۰۰ میلیون یورویی ظرفیت ذوب و تولید فولاد با افزایش سالانه ۶۰ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن می رسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی ، محمدباقر عالی تصریح کرد : با اجرای طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین و نصب ماشین آلات ریخته گری پیوسته ( CCM) علاوه بر افزایش ۶۰ هزار تنی ظرفیت تولید سالانه ، با حذف فرایند برش و دور ریز شمش حدود ۲۰ درصد صرفه جویی در تولید را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه ایدرو در شرایط جنگ اقتصادی ناشی از تحریم ها و در سال رونق تولید اهتمام جدی بر ارتقا داخلی سازی صنایع مختلف دارد ، افزود: پیش از این در کارخانه های لوله گستر اسفراین و مجمتع صنعتی اسفراین به توان تولید لوله های بدون درز درون چاهی نفت و فولادی های آلیاژی سنگین تا سقف ۱۲۰ تن دست یافته بودیم .

معاون وزیر صنعت معدن تجارت با اشاره به اینکه اخیرا داخلی سازی کامل قطعات مهم فولادی انجام پذیرفته است ، خاطر نشان کرد : برای نخستین بار تیغه های برش حفاری ( TBM ) که از طریق واردات تامین می شد، به طور کامل داخلی سازی شده که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز ، صرفه جویی ۵۰ درصدی در قیمت تمام شده در صنایع کشور داشته است .

به گفته معاون وزیر صمت همچنین برای نخستین بار قطعات مهم خردکن های معدنی ( HPGR ) به طور کامل داخلی سازی شده است که جایگزینی این قطعه با مشابه نمونه خارجی، سالانه ده ها میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی خواهد داشت .

محمد باقر عالی همچنین از داخلی سازی و ساخت کامل غلطک های پشتیبان سنگین بیش از ۴۰تن و رول های نورد مورد نیاز صنایع فولاد و نیز کوپلینگ خطوط تولید ورق در مجتمع صنعتی اسفراین خبر داد.

کارخانه های لوله گستر اسفراین و مجمتع صنعتی اسفراین با سرمایه گذاری چهارصد میلیون یورویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با وسعت ۲۱۰ هکتار در اسفراین واقع هستند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا