بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

حکمرانی والمارت در حوزه پذیرش اپلیکیشن موبایلی

 

والمارت با دارا بودن بیشترین مشتری اپلیکیشن موبایلی، بالاتر از استارباکس، آمازون و اوبر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، گزارشی از وکس در می ماه سال ۲۰۱۸ نشان می‌داد که تا پایان سال، یک چهارم کاربران تلفن‌های هوشمند آمریکایی بالاتر از ۱۴ سال، پرداخت‌های موبایلی درون فروشگاهی انجام می‌دهند. در این گزارش آمده است: «بیش از ۴۰ درصد این افراد برای انجام این کار از اپلیکیشن پرداخت موبایلی استارباکس استفاده می‌کنند. اپلیکیشن استارباکس که قبل از سه اپلیکیشن برتر پرداختی یعنی اپل‌پی، گوگل‌پی و سامسونگ‌پی راه‌اندازی شد، مدت‌ها جزو موفق‌ترین اپلیکیشن پرداختی بوده است و این احتمال وجود دارد که طی چند سال آینده همچنان این جایگاه را حفظ کند.»

اما درست یک سال بعدش استارباکس جایگاهش را در پیشرو بودن در استفاده از اپلیکیشن موبایلی از دست داد و این رقیب جدید که توانست جایشگاه استارباکس را تصاحب کند شرکت والمارت است.

مطالعات جدید شرکت‌های کورنراستون ادوایزرز و استراتژی‌کورپ نشان می‌دهد که بیش از ۵۸ میلیون آمریکایی اپلیکیشن موبایلی والمارت را روی گوشی‌هایشان دارند. در حالی که بیش از ۴۴ میلیون مشتری استارباکش اپلیکیشن موبایلی این شرکت را روی دستگاه‌هایشان دارند.

تعداد مشتریان اپلیکیشن موبایلی (به میلیون)

باتوجه به گسترش اعضای آمازون‌پرایم در ایالات متحده، این شرکت هم در با ۵۴ میلیون مشتری اپلیکیشن موبایلی در جایگاه دوم قرار گرفت.

۳۱ درصد از نسل هزاره جوان (رده سنی ۲۱ تا ۲۹) و نسل هزاره مسن (رده سنی ۳۰ تا ۳۸) اپلیکیشن موبایلی استارباکس را روی تلفن‌های همراه هوشمندشان دارند در حالی که این درصد برای نسل ایکس ۲۴ درصد و برای بیبی بومرها ۱۴ درصد است.

در حالی که ۳۰ درصد نسل هزاره جوان اپلیکیشن موبایلی والمارت را در اختیار دارند. نکته جالبتر اینکه این درصد برای نسل هزاره مسن و نسل ایکس ۳۶ درصد است و یک چهارم بیبی بومرها هم اپلیکیشن والمارت را روی موبایلشان دارند.

درصد نسلی که اپلیکیشن این دو پذیرنده را روی تلفن هوشمند خود دارند

اما اپلیکیشن پیشرو میان نیل هزاره جوان، اپلیکیشن اوبر است و ۴۱ درصد آنها این اپلیکیشن را روی موبایلیشان نصب کرده‌اند. در حالی که برای نسل هزاره مسن این جایگاه نصیب آمازون شده است و ۴۰ درصد افراد این نسل این اپلیکیشن خرده‌فروشی را روی موبایلشان دارند.

رویکرد دیگری که می‌توان آن را در نظرگرفت، درصد مشتریان پذیرندگانی است که اپلکیشن موبایلی آن پذیرنده را روی موبایل خود نصب کرده‌اند.

در میان مشتریان اوبر، سه چهارم آنها اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری خودروی این شرکت را روی موبایلشان نصب کرده‌اند. نیمی از مشتریان آمازون و ۴۸ درصد از مشتریان استارباکس اپلیکیشن‌های این شرکت‌ها را روی تلفن خود دارند.

درصد مشتریان پذیرندگانی که اپلیکیشن را روی تلفن هوشمند خود دارند

یکی از مهمترین دلایل موفقیت پرداخت  موبایلی استارباکس فراهم کردن امکان شارژ کردن اکانت خود در اپلیکیشن برای انجام خرید است. ۲۱ درصد از مشتریان استارباکس که این اپلیکیشن را روی تلفن‌های هوشمند خود دارند عنوان کرده‌اند که حساب خود را روی اپلیکیشن شارژ کرده‌اند. این درصد برای والمارت هم چندان متفاوت نیست و ۲۰ درصد از مشتریان اپلیکیشن موبایلی این شرکت چنین حرفی زده‌اند. در همین راستا هم اوبر به تازگی سرویس اوبر کش خود را در اختیار مشتریانش قرار داده است.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا