انرژی

لزوم تبدیل شدن ایران به قطب برق منطقه

نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق ایران بر ضرورت تبدیل شدن کشور به قطب برق منطقه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  پیام باقری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه در اسناد، برنامه ها و قوانین بالادستی و حتی در سیاست های ابلاغیه اقتصاد مقاومتی به این موضوع تاکید شده است.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از این در برنامه پنج ساله ششم توسعه قانون گذار، دولت و وزارت نیرو را مکلف کرده تا پایان برنامه کشور را به قطب برق منطقه تبدیل کنند.

همچنین بخوانید

نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفت: مفهوم قطب برق منطقه شاید افرادی که اشرافیت بیشتری به صنعت برق کشور دارند موضوع را بدین ترتیب تعبیر کنند که همین الان هم ارتباط الکتریکی بین ایران و همسایگان دارای مرزهای مشترک خاکی برقرار است.

وی افزود: پاسخ به افراد اینکه تعبیر قطب برق منطقه ای یا تبدیل شدن کشوربه مرکز شبکه برق منطقه ای یک تعبیر مضاعف و فراتر از بحث ارتباط الکتریکی است.

باقری اضافه کرد: تعبیر تبدیل شدن به قطب برق منطقه اینکه کشور به عنوان هاب برق در منطقه بتواند اثر گذار و ایفای نقش کند.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: ایران بهره مند از نعمت انرژی گاز، نفت و غیره است.

نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفت: جدا از این، ایران دارای شرایطی است که بسیاری از کشورهای همسایه فاقد آن هستند.

وی افزود: ایران به لحاظ جغرافیایی در موقعیتی قرار گرفته که با بیش از ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت رو به روست که این مهم تقاضای بالایی برای نیاز به انرژی برق ایجاد می کند.

باقری تصریح کرد: اغلب کشورهای همسایه دارای مرز خشکی و آبی، متقاضی برق ایران هستند.

وی ضمن اشاره به این جمله که پایه تولید انرژی برق در کشور مبتنی بر گاز است، گفت: گاز در ایران به وفور و ارزان وجود دارد بنابراین تولید برق در کشور برای صادرات اقتصادی تراست.

وی افزود: قرار گرفتن در منطقه مزبور به لحاظ جغرافیایی و بهره مند بودن از صنعت برق توانمند و قیمت انرژی پائین از جمله مشخصه های اساسی است که در رقبای منطقه ای جمیع این جهات وجود ندارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا