ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مدیاتک هم به جمع تراشه‌سازان ۵G می‌پیوندد

به تازگی شرکت مدیاتک اعلام کرده است که چیپ‌ست ۵G مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدش را در ماه جاری میلادی معرفی و رونمایی خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، با توجه به محبوبیت و گسترش روزافزون شبکه اینترنت ۵G، غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری با همکاری اپراتورهای مخابراتی متعددی در تلاشند تا به توسعه زیرساخت‌های مربوط به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت بپردازند.

بدین ترتیب، تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت PocketNow حاکی از آن است که شرکت تایوانی مدیاتک (mediatek) کنیز تصمیم گرفته است که از چیپ‌ست‌های مجهز به مودم شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G رونمایی کند و به جمع سایر شرکت‌های بزرگ تراشه ساز همچون هواوی، کوالکام و سامسونگ که چنین به معرفی و ارائه چنین محصول مشابهی پرداخته‌اند، بپیوندد.

همچنین بخوانید

تراشه و محصولات ساخت شرکت مدیاتک که به چیپ ست‌های مقرون به صرفه و ارزان قیمت مشهور هستند، حالا قرار است طی برگزاری رویدادی در ماه جاری میلادی از سوی این شرکت تایوانی معرفی شوند که می‌توانند نویدبخش رونمایی گوشی‌های هوشمند جدیدی باشند که نسبت به سایر محصولات مشابه خود که مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون ۸۵۵ ساخت کوالکام هستند، از قیمت پایین‌تری برخوردارند.

این چیپ ست مجهز به مودم‌های شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G و مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است که با تکنولوژی ۱۲ نانومتر و با یونیت پردازنده مستقل هوش مصنوعی عرضه شده است. به عبارتی دیگر، این تراشه قادر است محاسبات هوش مصنوعی را در سرعت بسیار بالایی انجام دهد و بدین ترتیب نظر و رضایت کاربران محصولات تکنولوژی را به خود جلب کند.

این بیانیه از سوی مدیاتک نشان می‌دهد که چیپ ست جدید مذکور احتمالاً در کمتر از دو هفته آینده رونمایی خواهد شد و در معرض دید کاربران قرار خواهد گرفت.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

با توجه به اینکه این روزها کشورها و شرکت‌های مخابراتی متعددی در تلاش برای ارائه نسل پنجم اینترنت همراه هستند، شبکه ۵G تبدیل به یک موضوع داغ در جهان شده است تا غول‌های تکنولوژی در شرق و غرب دنیا به تقابل و رقابت تنگاتنگی با یکدیگر بپردازند و قدرت و تلاش خود را در این عرصه به رخ یکدیگر بکشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا