بانکبانک و بیمه

تحقق ۳۴۰ میلیارد ریال سود از سوی بانک گردشگری

 

نگاهی به صورت های مالی سال ۹۷ بانک گردشگری نشان می دهد که این بانک در سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ موفق شده مبلغ ۳۴۰ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال سود خالص محقق کند.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این بانک در طول سال مالی ۹۷ مبلغ ۳۷ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی در حساب های خود ثبت کرده که در مقایسه با سال مالی ماقبل با رشد ۳۶۸ درصدی مواجه شده و این حکایت از عملکرد مطلوب بانک در سال مالی ۹۷ دارد.
ضمن اینکه در سال مالی ۹۷ بانک به ازای هر سهم سود ۵۷ ریالی محقق کرده و جمع درآمدهای مشاع بانک با افزایش ۲۶۰ درصدی به مبلغ ۳۸ هزار و ۵۱۹ میلیاردریال رسیده است.
همچنین بانک گردشگری از سال گذشته برنامه افزایش سرمایه خود را دنبال می کند و بنابر تصمیماتی که در این بانک گرفته شده ، قرار است سرمایه بانک از ۶ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران و به منظور اصلاح اجرای اقدامات اصلاحی افزایش یابد.
نگاهی به ترازنامه بانک نشان می دهد که دارایی های نقد در سال مالی ۹۷ با افزایش ۲۷۰ درصدی همراه شده و به مبلغ ۱۷ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال رسیده است.ضمن اینکه بانک اعلام کرده که هیچگونه بدهی به بانک مرکزی نداشته و بدهی های خود به سایر بانک ها و موسسات اعتباری دیگر را ۴ درصد کاهش داده است.
بنابراین گزارش بانک گردشگری درسال مالی ۹۷ مبلغ ۳۲ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال به عنوان درآمدهای غیر مشاع در حساب های خود ثبت کرده که ۷۳۹ درصد نسبت به سال مالی ۹۶ رشد داشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا