انرژیبین الملل

تولید نفت نروژ به کمترین رقم طی ۳ دهه گذشته رسید

اویل پرایس گزارش داد: ولید نفت خام نروژ در آوریل به ۱.۳۸ میلیون بشکه در روز رسید که کمترین رقم طی سه دهه گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  تولید نفت خام نروژ در آوریل به ۱.۳۸ میلیون بشکه در روز نسبت به ۱.۳۸۷ میلیون بشکه ماه مارس و ۱.۵۳۱ میلیون بشکه در روز سال گذشته رسید. این نشان دهنده چالشهایی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت اروپا با آن مواجه است .

پس از سقوط قیمت نفت در ۲۰۱۴ که باعث پیشرفت هایی در کاهش هزینه های تولید و بهبود بهره وری در کل صنعت شد ، نروژ هم کاری بزرگ در این زمینه انجام داد ولی اکویینر برای حفظ عرضه بلندمدت نفت با مشکل مواجه است. اکتشاف های جدید نفت و گاز کم بوده است .
شرکت نفت نروژ در ژانویه اخطار داد که تولید نفت این کشور در سال جاری می تواند به پایین‌ترین حتی طی سه دهه گذشته و میانگین ۱.۴۲ میلیون بشکه در روز برسد. ارقام ماه آوریل کمتر از این هستند که نشانه خوبی برای بقیه سال نیست .
در سال‌های اخیر دو اکتشاف مهم در نروژ انجام شده است: یوهان اسوردراپ، میدان نفتی بزرگ دریای شمال که تولید را در اواخر سال جاری آغاز می‌کند و یوهان کستربرگ در دریای بارنتز که اولین نفت را در ۲۰۲۲ تولید می کند .
طبق گزارشات، تقریباً دو سوم منابع اکتشاف شده نروژ در دریای بارنتز در قطب شمال قرار دارند. به همین دلیل است که بیشتر تلاش ها برای حفاری در این منطقه صورت می‌گیرد و عدم وجود نتایج اساسی نگران کننده است .
خبر خوب در بحبوحه این نگرانی ها افزایش تولید از این دو میدان نفتی اکتشاف شده است .
یوهان اسوردراپ با تخمین ظرفیت ۲.۱ تا ۳.۱ میلیارد بشکه از معادلهای نفتی یکی از بزرگترین اکتشافات در نروژ است که یکی از مهمترین پروژه های صنعتی این کشور در ۵۰ سال آینده هم خواهد بود .
تولید از این میدان نفتی ۲۵ درصد کل تولید نفت نروژ است. ذخایر یوهان کستبرگ کمی کمتر است . ذخایر بازیافتنی آن ۴۵۰ تا ۴۶۰ میلیون بشکه معادل های نفتی است و به گفته ایکویینر ۳۰ سال عمر مفید دارد. این دو میدان نفتی بخش بزرگی از تولید نفت نروژ را تشکیل می دهند ولی منابع نفتی فعلی با مشکل مواجه اند .
ایکویینر و رقبایش در خانه با مشکلات فنی دست و پنجه نرم می کنند که جلوی تقویت تولید آنها را در میادین نفتی می گیرد. علاوه بر این ها، صنعت نفت نروژ با مخالفت طرفداران محیط زیست مواجه است. لابی محیط زیستی در این کشور از تمام اروپا قدرتمند تر است. در واقع این کشور یکی ازسبزترین کشورهای جهان است، ولی صنعت نفت و گاز برای اقتصاد این کشور بسیار حیاتی است. متأسفانه این صنعت نمی‌تواند کار زیادی برای رفع مشکل کاهش تولید انجام دهد جز اینکه دعا کند یک اکتشاف بزرگ دیگر صورت گیرد .

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا