بانک و بیمهبیمه

تلاش بیمه معلم برای کاهش بار مالی مالکان خودرو

کامبیز حاجی میرآقا معاونت فنی اموال بیمه معلم، وجه تمایز بیمه معلم با سایر بیمه ها را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بیمه معلم، امروزه و به واسطه افزایش هزینه های زندگی که در سایه برخی مشکلات اقتصادی نمود بیشتری پیدا کرده است، ضرورت مراجعه شهروندان به سازمان های بیمه گر به منظور تضمین امنیت داشته های مادی و معنوی زندگی شان افزایش یافته است؛ داشته هایی که ممکن است در اثر یک حادثه ناگوار و ناخواسته متحمل هزینه های سنگین شود و در صورت نبود تضمین های بیمه ای لازم، خسارت های سنگینی را تحمیل کند.

هزینه های سنگینی که در سایه نبود بیمه مناسب، می تواند به خسارت های سنگینی منجر شود که پرداخت آن از توان کمتر کسی بر می آید. این موضوع مهمی است که شهروندان را ملزم می کند برای رهایی از نگرانی های این چنینی به شرکت های بیمه گر مراجعه و اموال منقول و غیر منقول خود را بیمه کنند. با این حال در ذهن و فکر هر شهروند ایرانی پیرامون کیفیت و جزئیات کارکرد نهادهای بیمه گر سئوال هایی وجود دارد که پاسخ به آنها در ایجاد یک فضای مثبت تصمیم گیری برای آنها موثر است؛ سئوال هایی که شهروندان را در انتخاب یک نهاد بیمه گر مطمئن و مناسب با ابهام رو به رو می کند و امکان اتخاذ تصمیم مناسب را از آنها می گیرد.

هر چند شهروندان ایران در ماه و سال های اخیر ابهام های فراوانی در مورد کیفیت و چگونگی انتخاب نهادهای بیمه گر برای بیمه خود و اموالشان دارند، اما یکی از دغدغه های جدی آنها آن هم به خاطر خسارت های جدی که متوجه خودروهای آنها است، انتخاب یک شرکت بیمه گر مناسب برای بیمه خودروهایشان است.

از جمله نهادهای بیمه گری که در حوزه های مختلف بیمه ای به ویژه بیمه خودرو فعالیت دارد، باید به شرکت بیمه معلم اشاره کرد که در سال و ماه های گذشته با اتخاذ سیاست های راهبردی کلان تلاش های قابل تأملی را برای جذب مشتریان بیشتر در دستور کار خود قرار داده است؛ شرکتی که در مورد بیمه بدنه وسایل نقلیه گزینه های به نسبت جذابی را پیش روی شهروندان قرار می دهد و آنها را در انتخاب یک بسته بیمه ای مناسب برای خودروهایشان یاری می کند.

به طور مثال و در خصوص ریز مواردی که بیمه بدنه شرکت بیمه معلم امکان تقبل آنها را دارد باید به پوشش های اصلی شامل: آتش سوزی، صاعقه،انفجار، حادثه، سرقت کلی و پوشش های تکمیلی شامل شکست شیشه به تنهایی- بلایای طبیعی- موارد شیمیایی- سرقت در جا کلیه قطعات- نوسان قیمت حداکثر ۲۰ درصد ارزش خودرو در خسارت جزیی و ایاب ذهاب اشاره کرد. این موضوع به واسطه خدمات بهینه یکی از وجوه تمایز بیمه معلم با سایر بیمه ها نیز تلقی می شود.

همچنین در مورد بیمه بدنه و پوشش های تکمیلی بیمه بدنه شرکت بیمه معلم، می توان مواردی مانند شکست شیشه به تنهایی- بلایای طبیعی- موارد شیمیایی- سرقت در جا کلیه قطعات- نوسان قیمت حداکثر ۲۰ درصد ارزش خودرو در خسارت جزیی و ایاب ذهاب که از جمله تعهدات بیمه بدنه است و ذیل پوشش تکمیلی تعریف می شود را مورد اشاره قرار داد.

علاوه بر این ها بیمه معلم برای مشتریان خود تخفیفاتی نیز در نظر گرفته است که این تخفیف ها شامل مواردی مثل تخفیف عدم خسارت، تخفیف صفر کیلومتر، تخفیف حسن سابقه (تخفیف ثالث بر روی بدنه به شرط یکسان بودن بیمه گذار)، تخفیف گروهی و تخفیف نقدی می شود که شهروندان می توانند از آن استفاده کنند.

یکی از سئوال های همیشگی شهروندان که تفکیک بین موارد مشمول بیمه بدنه و موارد خارج از شمول است. به استناد ۵ و ۶ آیین نامه ۵۳  شورای عالی، خسارت هایی چون خسارت های ناشی از سیل، زلزله و آتشفشان، خسارت هایی که به علت استفاده از موضوع بیمه در مسابقه اتومبیل رانی یا آزمایش سرعت به آن وارد شود، خسارت های وارد به موضوع بیمه به علت حمل مواد منفجره ، سریع الاشتعال و یا اسیدی، مگر آنکه موضوع بیمه مخصوص حمل آن باشد، خسارت های وارده در اثر پاشیده شدن رنگ، اسید و سایر مواد شیمیایی روی بدنه موضوع بیمه مگر آنکه ناشی از حوادث تحت پوشش بیمه باشد، خسارت ناشی از سرقت لوازم و قطعات موضوع بیمه پس از وقوع حادثه، خسارت ناشی از کشیدن میخ و سایر اشیاء مشابه روی بدنه موضوع بیمه و… در شرکت بیمه معلم مشمول بیمه نیست، مگر اینکه در الحاقیه ها به آن اشاره شده باشد.

افزون بر مواردی که به آن اشاره شد، خسارت های ناشی از جنگ ، شورش ، اعتصاب و یا تهاجم، خسارت های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از انفجارهای هسته ای، خسارت هایی که عمداً توسط بیمه گذار ، ذی نفع و یا راننده موضوع بیمه به آن وارد می شود، خسارت های وارده به موضوع بیمه حین گریز از تعقیب مقامات انتظامی مگر آنکه عمل گریز توسط متصرفین غیر قانونی باشد، در صورتی که راننده موضوع بیمه هنگام وقوع حادثه فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه رانندگی وی باطل شده باشد و یا مطابق مقررات راهنمایی و رانندگی گواهینامه راننده برای رانندگی موضوع بیمه متناسب نباشد. اتمام اعتبار گواهینامه در حکم  بطلان آن نیست، خسارت های ناشی از حوادثی که طبق گزارش مقامات ذی صلاح به علت مصرف مشروبات الکلی و یا استعمال مواد مخدر یا روان گردان توسط راننده موضوع بیمه بوجود آمده باشد، خسارت ناشی از بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر مگر آنکه موضوع بیمه مخصوص و مجاز به انجام این کار باشد و اصول و مقررات ایمنی را رعایت کرده باشد، خسارت های وارده به وسایل و دستگاههای الکتریکی و الکترونیکی موضوع بیمه  در صورتی که ناشی از نقص و خرابی در کارکرد آنها باشد و خسارت هایی که به علت حمل بار بیش از حد مجاز توسط موضوع بیمه به آن وارد شود، از جمله مواردی است که شرکت بیمه معلم خود را متعهد به پرداخت خسارت های آن نمی داند.

با توجه به افزایش هزینه خسارت های وارده و لزوم مراجعه شهروندان به نهادهای بیمه گذار برای پرداخت الحاقیه ها، بیمه معلم تلاش کرده این با اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک – نصب بنر در شعب و نمایندگی ها- اطلاع رسانی در سایت شرکت بیمه معلم- تماس شبکه فروش با بیمه گذاران اقدامات لازم را جهت فراخوان بیمه گذارن و اخذ  الحاقیه افزایش سرمایه بیمه نامه بدنه انجام دهد. چرا که برای افزایش پوشش های بیمه ای شهروندان باید اقدام پرداخت الحاقیه هایی کنند که تعهد نهاد بیمه گر را در قبال آنها افزایش می دهد.

کامبیز حاجی میرآقا معاون فنی اموال بیمه معلم : با این تفاسیر در مورد وجوه تمایز بیمه معلم با دیگر بیمه ها می توان به ارائه نرخ منصفانه و متناسب با گروه های مختلف خودرویی- ارائه بیمه نامه های اقساطی- ارائه تخفیفات گروهی چه در قالب قرارداد با سازمان هاو چه در قالب قراردادهای مناسبتی- بازدید از خودرو بیمه گذار جهت صدور بیمه نامه در محل  استقرار بیمه گذار-ارائه خدمات همگام با نیاز بیمه گذار در زمان بروز خسارت و پرداخت خسارت در حداقل زمان ممکنه پس از تکمیل پرونده اشاره کرد که از جمله ویژگی هایی است که در بیمه معلم برای عملیاتی شدن آن اهتمام ویژه ای وجود دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا