تجارتصنعت، معدن، تجارت

ادعای ساخت گذرگاه جدید در مرز عراق و سوریه برای تسهیل صادرات ایران

شبکه آمریکایی فاکس نیوز مدعی شد یک گذرگاه مرزی جدید بین عراق و سوریه در منطقه تحت نظارت ایران در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،یک گذرگاه مرزی جدید بین عراق و سوریه در منطقه تحت نظارت ایران در حال ساخت است. تصاویر ماهواره ای فعالیت های ساخت و ساز را در گذرگاه مرزی القیم البوکمال عراق نشان می‌دهند .

به گفته منابع ناشناس ایران پشت این ساخت و سازها است و هدف آن استفاده از این گذرگاه به عنوان یک کانال انتقال کالا به اردن و ساحل مدیترانه است. گذرگاه قبلی طی یکی از حملات نظامی به سوریه و عراق ویران شده بود .
طبق نظر متخصصان بدون نظارت سوریه و عراق، ایران و متحدانش می توانند هر چه را که می خواهند از این گذرگاه عبور دهند .
فشار واشنگتن بر ایران از طریق تحریم های اقتصادی باعث شده ایران به دنبال راه هایی برای بیرون بردن نفتش از مرزها باشد. بنابراین خبر ساخت یک گذرگاه مرزی چندان تعجب‌آور نیست. ولی هنوز دقیقا مشخص نیست چه کسی این گذرگاه را می سازد، گرچه اشاره شده که نظامیان شیعه این منطقه را کنترل می‌کنند. این شیعیان در بیش از یک منطقه از عراق فعال هستند و در جنگ باداعش متحد عراق بودند .
ایران همچنین روابطی هم در سوریه دارد . ایران به همراه سوریه در برابر گروه های شورشی ازجمله القاعده جنگید. در این ماه ایران حتی ارسال محموله های نفتی به سوریه را هم از سر گرفت. اطلاعات نفتکش ها نشان می‌دهد یک محموله یک میلیون بشکه ای نفت خام در پنجم می به سوریه رسیده است. این اولین محموله نفتی ایران به سوریه از آغاز ۲۰۱۹ بوده است.
یکسری معاملات تجاری هم با سوریه گزارش شده است که یکی مربوط می شود به مدیریت بندر لاذقیه در مدیترانه .
 

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا