خودروصنعت، معدن، تجارت

صادرات روغن موتور نباید به افزایش ۷۰ درصدی قیمت منجر شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مواد اصلی موردنیاز تولید روغن موتور از داخل تامین می‌شود در نتیجه افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور پذیرفتنی نیست و باید با متخلفان برخورد شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور، گفت: اگرچه طی یک سال گذشته افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت روغن موتورهای وارداتی شد اما گرانی ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور داخلی محلی از اعراب ندارد چراکه مواد اولیه موردنیاز تولید، از داخل تامین و تنها کاتالیزورها از سایر کشورها وارد می‌شود بنابراین باید متناسب با ارزبری، قیمت این محصول افزایش پیدا کند.

روغن موتور

 مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور داخلی است

همچنین بخوانید

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور داخلی است، افزود: برخی تولیدکنندگان تمایل دارند با توجه به شرایط بازار محصولات خود را گرانتر از قیمت واقعی به فروش رسانند.

شیرینی صادرات زیر زبان تولیدکنندگان روغن موتور

وی اظهار کرد: صادرات روغن موتور یکی از دلایل افزایش قیمت این محصول است چراکه با صادرات تولیدکنندگان سه برابر قیمت داخلی سود به دست می‌آورند بنابراین تمایل دارند به جای عرضه در بازار داخلی، صادر کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان داخلی به واسطه دلالان محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کنند به همین دلیل ممکن است عرضه به بازار در پی صادرات کاهش پیدا کند که این عامل می تواند در افزایش قیمت روغن موتور اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکننندگان به واسطه صادرات تمایلی به فروش محصولات خود در داخل ندارند، ادامه داد: نظارتی بر میزان صادرات وجود ندارد در نتیجه سوءاستفاده گران با هدف کسب سود به راحتی می‌توانند بازار را آشفته کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که مواد اصلی تولید روغن موتور از داخل تامین می‌شود افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور پذیرفتنی نیست و باید با متخلفان برخورد شود.

با افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش داد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش داد، گفت: گران شدن روغن موتور اصل، استفاده از روغن موتور تقلبی را افزایش می‌دهد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا