انرژی

افزایش تولید گاز درفازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با کمک متخصصان داخلی/ بومی‌سازی تجهیزات دوار

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی گفت: با استفاده از توانمندی های داخلی فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با حداکثر توان در حال تولید محصولات خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس،  مهدی گرامی شیرازی مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی با اشاره به اینکه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با توجه به توانمندی شرکت های داخلی هم اکنون در حداکثر ظرفیت در حال تولید محصولات خود هستندگفت: بومی سازی در فازهای ۲ و ۳ شامل انواع شیرهای کنترلی، شیرهای اضطراری، قطعات کمپرسور و قطعات پمپ ها و سایر قطعات می شود.

وی اظهار داشت: هر جا که امکان تأمین قطعات نبود، صنعت داخل را توانمند کردیم و این اتحاد بین صنعت و پالایشگاه باعث شد که در شرایط تحریم، پالایشگاه بدون هیچ مشکلی با تمام توان فعالیت کند.

همچنین بخوانید

گرامی افزود: در سالیان اخیر مشکل خاصی در حوزه تولید نداشتیم و در دو مرحله نیز افزایش تولید داشته ایم که این افزایش ها در مرحله اول ۱۳ درصد و در مرحله دوم ۱۰ درصد بوده که مجموع آن باعث توان تولید روزانه ۶۰ میلیون متر مکعبی گاز شیرین در فازهای ۲ و ۳ شده است.

گرامی افزود: هم اکنون پالایشگاه دوم توان تولید روزانه ۳۷۰ تن گوگرد و ۷۲ هزار بشکه میعانات گازی را نیز داراست.

به گفته وی، در راستای پایداری تولید در مواردی که الزام برای خودکفایی وجود داشته است، حرکت کرده ایم و در داخل برای اقلامی که به صرفه است سرمایه گذاری و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی افزود: هر قطعه ای که در فرآیند تولید پالایشگاه به آن نیاز داشتیم را با کمک طراحان داخلی، شرکت های دانش بنیان،‌ پارک های علمی و فن آوری، فن بازارها و دانشگاه ها تولید و سعی کرده ایم با کمک مهندسان مجتمع این موضوع را توانمند کنیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا