بورسبورس اوراق

هدایت سرمایه‌ها به بورس/ دولت تضمین کافی ارائه کند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم ایجاد روند بهبود در شاخص‌های بورس، گفت: دولت باید متضمن سرمایه‌های بورسی مردم باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از ایبنا، زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به وضعیت شاخص های بورس در ماه های اخیر، گفت: هر چند نوسان در این حوزه وجود داشته، اما اعتماد مردم به سرمایه گذاری های بورسی افزایش یافته است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در شرایط فعلی جنگ روانی، بیش از جنگ اقتصادی نمود داشته است، افزود: علت بی انگیزه شدن مردم در برهه ای از زمان در راستای سرمایه گذاری های مولد همین فضای روانی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم در نوسانات ارزی متضرر شدند، تصریح کرد: فعالیت دلالان در بازار ارز باعث شده بیشترین مراجعات به نمایندگان مجلس مال‌باختگان در حوزه خرید و فروش ارز باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پس از متضرر شدن عده کثیری از مردم از بازار ارز و سایر بازارها اقبال خوبی به سمت بورس ایجاد شده است، گفت: خوشبختانه بورس با ایجاد فضای مطمئن توانسته اعتماد عمومی را جلب کند.

سعیدی مبارکه با تاکید بر اینکه متغیرهای خارجی نیز در وضعیت بازار ارز و همچنین بورس موثر است، افزود: خوشبختانه اکنون اعتماد عمومی به بورس افزایش یافته، از اینرو دولت باید تاثیر متغیرهای خارجی و حتی داخلی را بر آن به حداقل ممکن برساند تا اعتماد مردم نسبت به این بازار نیز کاهش نیابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اقبال مردم به بورس آخرین و بزرگترین سرمایه اجتماعی دولت است، تصریح کرد: دولت باید بتواند از این ظرفیت در مسیر ساماندهی نقدینگی استفاده کرده و در نهایت رونق تولید را منجر شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت برای ایجاد انگیزه در مردم در راستای ورود به بورس باید تدابیر ویژه ای داشته و خود تامین کافی ارایه کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا