بانکبانک و بیمه

گرفتاری بانک‌ها در تله بنگاه‌داری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: گاهی بانکی در یک خیابان ۶ شعبه دارد و هر شعبه هزینه های سنگینی تحمیل و بر دوش آنها قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به  تاکیدات قانونی برای واگذاری املاک و دارایی های مازاد بانک ها، گفت: حدود ۵ سال پیش قانونی با عنوان رفع موانع تولید رقابت پذیر در مجلس تصویب شد که یکی از بندهای این قانون بانک ها را موظف کرده بود ظرف مدت ۳ سال بنگاه ها و شرکت های اقماری خود را به فروش رسانده و به جای بنگاهداری بانکداری کنند.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در قانون مذکور تاکید شده بود که بانک ها رسالتی که بر گردن آنها قرار داده شده یعنی بانکداری را به درستی انجام دهند، افزود: متاسفانه موضوع کاهش بنگاهداری بانک ها پس از ۵ سال همچنان مغفول مانده و همین امر سبب شده که این ماده قانونی عملیاتی نشود و به جای اجرای قانون شاهد توسعه بنگاه داری بانک ها باشیم

گاهی یک بانک در یک خیابان ۶ شعبه دارد

وی با اشاره به اینکه گاهی یک بانک در یک خیابان ۶ شعبه دارد، ادامه داد: قرار بود شعبه های مازاد بانک ها به فروش برسد و منابع حاصل از فروش آن به عنوان سرمایه در اختیار خود بانک ها قرار گیرد، چراکه هر شعبه هزینه های سنگینی تحمیل و بر دوش آنها قرار می دهد.

موسوی لارگانی، تاکید کرد:براساس قانون بانک ها با فروش اموال و شعبه های مازاد و بنگاه های اقتصادی می توانند سرمایه خود را  افزایش سرمایه دهند و خدمات رسانی و تسهیلات بیشتری ارائه دهند.

نبود نقدینگی در گردش بنگاه ها سبب تعطیلی برخی از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها شده است

وی با بیان اینکه بانک‌ها در تله بنگاه‌داری گرفتار شده اند، افزود: بنگاهداری بانک ها حتی موانعی بر سر راه تولیدکنندگان ایجاد کرده و سبب شده که بانک ها به جای حمایت از تولید و تولیدکنندگان خود اقدام به فعالیت اقتصادی کرده و بنگاهداری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نبود نقدینگی در گردش بنگاه ها سبب تعطیلی برخی از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها شده است، در حالی که بانک ها می توانند با تعیین یک قیمت مناسب کارشناسی برای بنگاه های خود و فروش آنها سرمایه در گردش را برای ارائه تسهیلات افزایش دهند./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا