بانک و بیمهطلا و ارز

بازار متشکل ارزی ابهام های فراوانی دارد

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران گفت: بازار متشکل ارزی داراهای ابهام های فراوانی بوده و بخش خصوصی با این بازار تا حدودی بیگانه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،فریال مستوفی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه در بازار متشکل ارزی خرید و فروش ارز به صورت نقدی خواهد بود، افزود: خرید و فروش ارز اسکناس در کشور به سه طریق انجام می شود.

وی اظهارداشت: واگذاری ارز اسکناس از سوی مردم به صرافی ها، واگذاری ارز از سوی بانک مرکزی به صرافی ها و وارد کردن ارز اسکناس از سوی تعداد محدودی از صرافی از خارج سه روش برای خرید و فروش ارز اسکناس است.

همچنین بخوانید

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران ادامه داد: صرافی های محدودی که با شبکه هایی در ارتباط هستند ارز حاصل از صادرات را می توانند در حساب های بانکی خود در خارج وصول و در صرافی های خارجی به اسکناس تبدیل و به کشور وارد کنند.

وی درباره مشکل اصلی بازار متشکل ارزی گفت: هنوز مشخص نیست که منابع اسکناس ارز در بازار مزبور از طریق مردم و یا صرافی ها تامین خواهد شد.

مستوفی در ادامه افزود: این ابهام وجود دارد که اگر مردم اسکناس خود را به صرافی ها تحویل دهند صرافی ها تمامی این اسکناس ها را در بازار متشکل ارزی عرضه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن اسکناس بیش از ۱۰ هزار دلار در خارج از کشور قاچاق محسوب می شود، اظهارداشت: در چنین شرایطی که یک صرافی توانسته ارز بیشتری وارد کشور کند آیا حاضر است سودی را که در آوردن ارز اسکناس به کشور به دست آورده در بازار متشکل ارزی تقسیم کند یا نه این مسئله ابهام دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران به رادیو اقتصاد یادآور شد: بازارهای نیما، سنا و بازار متشکل ارزی در کنار هم قرار می گیرند و نوعی سردرگمی به وجود می آورند در حالی که باید همه این بازارها در قالب یک بازار متشکل فعالیت کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا