صنعت، معدن، تجارتمعدن

رفع تعرفه های صادراتی بازدارنده بخش معدن

رئیس خانه معدن ایران بر ضرورت بازنگری و رفع تعرفه های صادراتی بازدارنده بخش معدن به منظور افزایش صادرات در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا بهرامن در گفتگو با رادیو اقتصاد با اعلام این خبر که تحریم صنایع فلزی ایران از سوی آمریکا ۱۷ مرداد ماه امسال اجرایی می شود، افزود: بطورکلی در فرصت کوتاه باقیمانده همه صادرنندگان حوزه معدن باید از شرایط و نحوه صادرات در وضعیت تحریم آگاهی یابند.

وی ضمن اشاره به اینکه علاوه بر این پیشنهادهایی به دولت ارائه شده تا بتوان صادرات مواد معدنی به بازارهای جهانی را افزایش داد، اظهارداشت: با وجود رشد منفی در صادرات حوزه صنعت و معدن صادرات بخش معدنی رشد ۱,۲ درصدی داشته است.

همچنین بخوانید

رئیس خانه معدن ایران با تاکید بر اینکه به دلیل با نقش آفرینی موثر حوزه صنایع فلزی و معدنی در اقتصاد کشور آمریکا صنایع فلزی ایران را نیز تحریم کرد، ادامه داد: تحریم نقل و انتقالات پولی و حمل و نقل قیمت تمام شده در حوزه معدنی را ۳۰ درصد افزایش می دهد.

وی مدیریت قیمت تمام شده را ضروری عنوان کرد و گفت: بخشی از مدیریت قیمت تمام شده بر عهده تولیدکننده بوده و بخش دیگر هم به سیاست های دولت مربوط می شود.

بهرامن کاهش هزینه تمام شده در حوزه معدنی را منوط به رفع تعرفه های صادراتی بازدارنده دانست و افزود: بخش معدنی بازارهای صادراتی خود را دارد اما خریداران در شرایط خاص و ویژه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در مسیر ارائه بارنامه ها و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات باید دقت ویژه ای شود، اظهارداشت: برای انجام صادرات باید به کمک خریداران رفت.

رئیس خانه معدن ایران با تاکید بر اینکه در روند بازگرداندن ارز صادراتی باید راهکارهای اساسی ارائه شود به رادیو اقتصاد یادآور شد: جابجایی و نقل و انتقالات کالا در هر مرحله سبب پرداخت هزینه اضافی از سوی صادرکنندگان می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا