اقتصاد کلان

۹۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در ایران

نماینده مردم آستانه اشرفیه و عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از فرار ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومانی مالیات در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسین قربانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این آمار و ارقام نشان می دهد ساختار مناسب برای دریافت مالیات هنوز در کشور تعریف نشده است.

وی همچنین تاکید کرد: سیستم امور مالیاتی باید گام های بلندی در راستای ساختارسازی، برنامه سازی و شفاف سازی موضوع مالیات در مملکت بردارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم ضمن اشاره به موضوع قانون کسر ۱۰ درصد از حق‌الزحمه پزشکان به عنوان علی‌الحساب مالیات در بودجه سال ۹۸ گفت: مخالف تصویب این قانون بوده چرا که با این حساب نه مالیات را می توان مشخص کرد و نه نحوه دریافت مالیات می تواند بر اساس یک ضوابط و چهارچوبی باشدولی در برابر موافق صد درصدی دریافت مالیات واقعی از تمامی مشاغل از جمله جامعه پزشکی است.

وی در ادامه افزود: بدون مشخص کردن حد و حدود مالیات نمی توان گفت چیزی به عنوان علی الحساب پرداخت کنید.

قربانی اظهارداشت: فرار مالیاتی امروز در بسیاری از مشاغل وجود دارد و شاید جامعه پزشکی نیز یکی از این مشاغل باشد.

وی گفت: برای این کار باید سازمان امور مالیاتی با دستگاه های مرتبط بویژه سازمان نظام پزشکی تعامل بیشتری داشته باشد تا بتواند سیستم مناسبی تعریف کند که لا اقل تمامی شاغلان در حرفه پزشکی سر خود را با افتخار بالاگیرند و بگویند در این شغل فرار مالیاتی وجود ندارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: پزشکان از خواص و نخبگان جامعه هستند بنابراین باید پیشتاز در امور اجرای قانون باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا