بانکبانک و بیمه

افتتاح باجه نابینایان بانک تجارت چهار محال و بختیاری

هجدهمین باجه ویژه نابینایان بانک تجارت در شعبه مرکزی شهرکرد استان چهار محال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بانک تجارت به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ کشور با شبکه گسترده شعب و خدمات نوین الکترونیک همواره سعی داشته در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، خدمات بانکی را برای نابینایان مناسب سازی ارائه دهد. در همین راستا باجه ویژه خدمات‌رسانی به نابینایان مجهز به سامانه برجسته‌نگار و گویا، با همکاری شرکت دانش بنیان پکتوس در شعبه مرکزی بانک تجارت در شهرکرد رونمایی شد و این هجدهمین شعبه بانک در سراسر کشور است که خدمات ویژه به نابینایان ارائه می‌کند.

با راه‌اندازی این باجه، مشتریان نابینا وکم بینا بدون نیاز به حضور همراه می‌توانند تمامی عملیات بانکی خود همچون افتتاح حساب، واریز وجه، انتقال وجه و … را به صورت مستقل استفاده کنند. راه‌اندازی سامانه بانکی نابینایان در سطح شعب بانک تجارت ، از آسیب‌هایی همچون کلاهبرداری و سوء استفاده افراد سودجو پیشگیری کرده و سطح امنیت و صیانت از اموال و دارائی‌های نابینایان را تا حدود زیادی ارتقاء می‌دهد.

در آئین رونمایی باجه نابینایان شعبه شهرکرد، قاسمی موقر مدیر شعب استان چهار محال و بختیاری بانک تجارت، ضمن اشاره به تعهد این بانک در قبال مسئولیت های اجتماعی، ابراز امیدواری کرد با تجهیز دستگاه‌های برجسته‌نگار و نمایشگرهای بریل در این باجه بانک تجارت نابینایان و افراد کم بینای استان  بتوانند از خدمات بانکداری بدون نیاز به همراه استفاده کنند.

روحی رئیس سازمان بهزیستی شهرستان شهرکرد نیز در آئین افتتاح این باجه ضمن تقدیر از پیش گامی بانک تجارت در خدمت‌رسانی به جامعه نابینایان، گفت: این اقدام مهم بانک تجارت موجب فرهنگ‌سازی در سطح جامعه شده و حضور این افراد را در اجتماع تسهیل خواهد کرد.

باجه‌های ویژه‌ی ارائه خدمات در شعب بانک تجارت به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کاربران نابینا یا کم‌بینا در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به حضور همراه از خدمات بانک استفاده کنند. این سامانه پیش از این در شهرهای کرج، یاسوج، مشهد، اصفهان، تبریز، بوشهر، تهران (دوشعبه) شیراز، قزوین، قم، سنندج، رشت، خرم آباد، ساری، اراک و یزد افتتاح شده است.

بانک تجارت همچنین به منظور تسهیل استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک برای نابینایان و کم بینایان، اقدام به انطباق وب سایت اینترنتی خود با استاندارد نرم‌افزارهای خوانشی نابینایان کرده تا این قشر از هموطنان با استفاده از نرم افزارهای رایگان همچون NVDA که امکان دریافت آن از طریق سایت بانک نیز فراهم است، نسبت به استفاده از خدمات سایت از قبیل: استفاده از خدمات اینترنت بانک، دریافت نرم افزارهای موبایل بانک تجارت، خدمات انتقال وجه، انواع خدمات کارت، فهرست شعب مجهز به خودپرداز گویا، دریافت شماره شبا، دریافت اطلاعات مربوط به خدمات و تسهیلات، ارتباط با مدیران و مرکز ارتباط با مشتریان اقدام کنند. همچنین در راستای حفظ امنیت و استفاده از چارچوب های استاندارد استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی، امکان صوتی (CAPCHA  تصویر امنیتی) نابینایان و کم بینایان در بخش ورود به اینترنت بانک فراهم شده تا با شنیدن و تایپ از طریق صفحه کلید به امکانات موجود در سامانه، دسترسی پیدا کرده و امور بانکی خود را انجام دهند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیش از این به دلیل راه‌اندازی باجه‌های ویژه نابینایان در بانک تجارت و تسهیل ارائه خدمات الکترونیک بانکی به این قشر جامعه از این بانک قدردانی کرده است.

همچنین مدیرعامل انجمن نابینایان ایران، از بانک تجارت به دلیل انجام فعالیت‌های انسان دوستانه به عنوان سازمانی مردم نهاد در احصاء حقوق نابینایان پیش‌تر تقدیرکرده بود.

تعداد ۱۵۰ هزار نابینا در جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی ایران به عنوان یک شهروند حق تامین نیازهای شهروندی خود را دارند. خدمات بانکی نیز به عنوان یکی از خدمات شهروندی نیاز این هموطنان به شمار می‌رود و این چشم‌اندازی است که بانک تجارت در خدمت رسانی به نابینایان در نظر گرفته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا