امور زیربناییراه و ساختمان

تعیین سقف قیمت مسکن در کوتاه‌مدت نتیجه‌بخش است

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تولید گسترده مسکن مهم ترین راه کار برای ساماندهی بازار است، گفت: با افزایش تولید مسکن و عرضه ملک می توان بازار را مدیریت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تعیین سقف قیمت در بازار اجاره مسکن، گفت: برخی کارشناسان اعلام می کنند که با اقدامات دستوری نمی توان بازار مسکن را مدیریت کرد، اما به نظر من اجرای طرح هایی مانند تعیین سقف قیمت در کوتاه مدت اثرگذار خواهد بود.نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا در دراز مدت اقداماتی مانند تعیین سقف قیمت برای بازار مسکن نتیجه بخش نخواهد بود و حتی شاید اثرات منفی به دنبال داشته باشد، اما این روش ها در کوتاه مدت اثرات مثبت خواهد داشت.

تولید گسترده مسکن مهم ترین راه کار برای ساماندهی بازار است

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه تولید گسترده مسکن مهم ترین راه کار برای ساماندهی بازار است، افزود: با افزایش تولید مسکن و عرضه ملک می توان بازار را مدیریت کرد، زیرا در شرایط کنونی کشور با کمبود مسکن روبه رو بوده و این مسئله موجب افزایش قیمت ها شده است.

حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان سیاست اصلی دولت در عرصه مسکن

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من سیاست اصلی دولت در عرصه مسکن باید حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مسکن باشد که این امر با تخصیص تسهیلات کلان و کم سود محقق خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به طور حتم اگر میزان عرضه و تقاضای مسکن به تعادل برسد، آن زمان فضای رقابت برای خرید و فروش مسکن از بین خواهد رفت و قیمت ها روند نزولی به خود می گیرد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا