بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

امکان خرید توکن پیمان از اول تیرماه فراهم خواهد شد

 

امکان مشارکت عامه مردم در شبکه ققنوس و خرید توکن پیمان با پشتوانه ۳۰ سوت طلای ۲۴ عیار از اول تیرماه سال جاری فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، شبکه ققنوس، پلتفرمی بر مبنای فناوری دفتر کل توزیع‌شده است که هشتمین همایش الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی شد. ققنوس متشکل از میزبان‌های غیرمتمرکز است. این میزبان‌ها در حال حاضر شرکت‌های گروه داده‌پردازی (بانک پارسیان)، سرمایه‌گذاران فناوری تک وستا (گروه توسن)، فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (بانک پاسارگاد)، هلدینگ داده‌ورزی سداد (بانک ملی) و گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت) هستند.

در شرایط و چارچوب توزیع پیمان که در نسخه نخست سپیدنامه ققنوس آمده قرار بود ۲۰ درصد عرضه اولیه ویژه میزبان‌های پذیرنده از دهم بهمن‌ماه ۹۷ تا دهم اردیبهشت‌ماه ۹۸ باشد. بر همین اساس عرضه اولیه ویژه کاربران عمومی نیز ۱۵ درصد و از اول خردادماه تا اول شهریورماه ۹۸ بود و بر مبنای این برنامه‌ریزی قرار بود عرضه ماهیانه به صورت شناور و بر اساس فعالیت شبکه نیز ۶۰ درصد و از تاریخ اول شهریورماه ۹۸ باشد.

اما در بیانیه اخیر بنیاد ققنوس بابت تاخیر برای اجرای زمان‌بندی مندرج در نسخه ویرایش ۱ سپیدنامه عذرخواهی و آورده شده که نسخه جدید سپیدنامه در تاریخ ۹۸/۰۳/۱۱ منتشر می‌شود و از تاریخ اول تیرماه سال جاری نیز امکان مشارکت عامه مردم در این شبکه و خرید توکن پیمان با پشتوانه طلا محقق خواهد شد.

برای دریافت فایل کامل این بیانیه اینجا را کلیک کنید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا