بورسبورس اوراق

صورت های مالی تلفیقی «شاراک» منتشر شد

 

شرکت پتروشیمی شازند صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند۱۳۹۷ را منتشر کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،شرکت پتروشیمی شازند اطلاعات و صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ را منتشر کرد. در این گزارش سود هرسهم تلفیقی یک هزار و ۵۴۷ریال منتشر شد که نسب به سود سال گذشته ۱۴۶درصد افزایش داشته است.

این شرکت برای این دوره مالی سود هرسهم در شرکت اصلی یک هزار و ۵۴۶ریال اعلام کرده است.

«شاراک» سود عملیاتی تلفیقی را ۱۲ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال، سود خالص تلفیقی را ۱۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال و سود انباشته تلفیقی را ۱۴هزار و ۱۳۲میلیارد ریال اعلام کرد.

در گزارش منتشر شده اهداف و راهبردهای آتی این شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات شناسایی، طراحی و تولید محصولات جدید بر اساس نیاز مشتری و بر اساس شرایط شرکت اعلام شده است. همچنین به کنترل هزینه های قیمت تمام شده محصولات و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر بر اساس برنامه ریزی های هفتگی و ماهانه اشاره شده است. علاوه بر این استفاده بیشتر از خط لوله جهت انتقال مواد اولیه مورد نیاز با توجه به افزایش هزینه حمل و شناسایی منابع جدید جهت خرید قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز تولید با توجه به محدودیت های ناشی از تحریم جزو برنامه های آتی «شاراک» است.

این شرکت در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ داشته است به آزادسازی سقف رقابت فروش محصولات در بورس کالا و همچنین تسعیر ارز نرخ های فروش براساس نرخ تسعیر سامانه نیما از نیمه دوم سال مالی مورد گزارش، نرخ های فروش افزایش قابل ملاحظه ای داشته اند. بنابراین پیش بینی می شود متوسط نرخ فروش محصولات در سال ۱۳۹۸ تقریباً معادل متوسط نرخ فروش در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۷ باشد.

علاوه بر این بدون احتساب افزایشات نرخ مواد اولیه ناشی از نوسانات قیمت نفت خام، پیش بینی می شود متوسط نرخ مواد اولیه مصرفی شرکت مشابه نرخ های ۳ماهه چهارم سال ۱۳۹۷ باشد.

«شاراک» در حال برنامه ریزی جهت اجرای طرح شرکت صنایع پتروشیمی بین الملل قشم است. این امر منوط به مشارکت سایر سهامداران در افزایش سرمایه و همچنین نهایی شدن مراحل تأمین مالی شرکت مذکور است. همچنین شرکت در حال برنامه ریزی جهت انجام تعمیرات اساسی کارخانه در سال ۱۳۹۸ است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا