بورسبورس اوراق

توضیحات «شبصیر» در خصوص یک شایعه/ جریمه شرکت تاثیری بر صورت‌های مالی سال جاری نخواهد داشت

توضیحات «شبصیر» در تارنمای کدال منتشر شده حاکی از آن است که صورت‌های مالی این شرکت تاثیری از جریمه شرکت در مورد قاچاق کالا که در سال ۸۳ رخ داده، نمی‌شود و ذخیره‌های لازم در این مورد در صورت‌های مالی سال ۹۶ لحاظ شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر که در فرابورس معامله می‌شود اندکی قبل به ارائه  توضیحات  در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص جریمه شرکت در مورد قاچاق کالا پرداخت. در این شفاف سازی آمده است که پیرو اخبار منتشره در خصوص جریمه این شرکت بابت قاچاق کالا به مبلغ هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در جریان است. با این حال آنچه که در خصوص این موضوع حائز اهمیت است که قضیه مربوط به واردات کالا در سال ۱۳۸۳ می است که مراحل پیگیری حقوقی آن در جریان است. ضمن اینکه از این بابت ذخیره کامل در صورت‌های مالی سال ۱۳۹۶ منظور شده است.

بنابراین تمامی آثار این جریمه هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی تاثیری جدی بر صورت‌های مالی سال ۹۷ نخواهد داشت و سود سازی سال جاری نیز از این بابت تهدید نمی‌شود. شایان ذکر است در این مورد در امیدنامه پذیرش شرکت در فرابورس و گزارش تفسیری حسابرسی شده دور مالی منتهی به۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ نیز شفاف سازی کامل صورت گرفته است.

لازم به یاد آوری است که نماد معاملاتی «شبصیر» در بازار دوم فرابورس معامله می‌شود و هم اکنون در قیمت هزار و ۵۶۰ تومان معامله می‌شود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا