ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کاهش اقبال به گوشی های هواوی در آمریکا و اروپا

به دنبال تحریم هواوی توسط کاخ سفید و برخی شرکت های فناوری آمریکا مانند گوگل، اقبال کاربران امریکایی و اروپایی به تولیدات این شرکت کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  به نقل از آسین ایج، گوشی های تولیدی هواوی در فروشگاه های انلاین دیگر کمتر مورد توجه قرار می گیرند و از میزان کلیک های صورت گرفته بر روی آنها نیز کاسته شده است.

بررسی های سایت مقایسه قیمت PriceSpy نشان می دهد نه تنها شرکت های بزرگ فناوری و موسسات مخابراتی به علت تحریم های هواوی فعلا تمایلی به استفاده از تولیدات این شرکت ندارند، بلکه مردم عادی نیز بیم دارند که به علت تحریم گوگل، استفاده از سیستم عامل اندروید و امکانات آن غیرممکن شده یا با سختی صورت بگیرد.

همچنین بخوانید

بررسی ها نشان می دهد کلیک بر روی گوشی های هواوی در سایت های خرید آنلاین در انگلیس تا ۵۰ درصد و به طور کلی در دنیا تا ۲۶ درصد کمتر شده است. این کاهش به خصوص در کشورهایی مانند فنلاند، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، نیوزلند، نروژ و سوئد هم رخ داده است.

دولت ترامپ مدعی است هواوی اطلاعات مشتریان خود را در اختیار دولت چین قرار می دهد. اما هواوی بارها و بارها این اتهام را تکذیب کرده است.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا